Hoi lieve vriendjes, we hebben een paar dagen een beetje kouder weer gehad maar er was wel zon. Dat vond ik erg fijn om eerlijk te zijn. Ik ben een poosje buiten geweest toen maar binnen, als ik op de vensterbank ga zitten, schijnt de warme zon op mijn vachtje en dat is super fijn. Dan word je van buiten warm maar ook van binnen als katermans want dan voel ik me helemaal blij. Ik zit vaak op de vensterbank omdat ik dan naar buiten kan kijken om te zien wat daar gebeurt. Soms zie je niet veel maar er zijn ook dagen dat ik vogels zie, woefers en vooral ook andere poezels. Die lopen dan een rondje door onze voortuin. Soms word ik een beetje boos maar ik kijk vooral naar ze want ik moet er natuurlijk wel voor zorgen dat alles veilig is en blijft. Dat snappen jullie wel.
Vensterbank
Als de warme plaat aan staat, lig ik ook graag op de vensterbank want die zit daar net boven. De vensterbank is extra breed. Dit was al zo toen Spinner, die hier eerst woonde, er
nog was. Zij lag er namelijk graag op maar als ze dan omdraaide, dan viel ze er soms bijna af. Daarom hebben mijn mensen de vensterbank breder gemaakt door er een extra plaat op te doen. Zo kon Spinner er niet meer af vallen en wij ook niet. Wij zijn er in ieder geval erg blij mee. We krijgen soms ook eten als we daar zitten. Dat is heel speciaal want dan mag ons bordje daar ook staan. Ik kan het dan wel eens even wat moeilijker vinden dan anders maar ik zet mijn neus in werking en dan komt het wel goed.
Zo stond er eerder deze week een bordje met vis op de krabpaal. Normaal zit Molly daar echt nooit maar omdat ze het lekkers geroken had, was ze erop geklommen. Ik moet zeggen dat ik dat heel dapper en knap van haar vind. Ze is per slot van rekening toch al 12 maar nog heel kwiek en ze kan super hard rennen. Ik lig er wel vaker daar op die krabpaal maar had al genoeg gegeten dus toen mocht zij het wel van me hebben. Samen delen blijft toch ook belangrijk.
Spelen
Maar goed, ik heb nieuw speelgoed gekregen. Volgende keer probeert mijn man eerst betere foto’s daarvan te maken maar ik wil jullie wel graag laten zien dat ik best goed kan spelen, ook al zeg ik het zelf. Ik hoef geen duur speelgoed of zo, ben al blij met een schoenveter waar ik achteraan kan hollen. Als mijn mensen dat ding bewegen, lijkt het net een beetje op een slang. Een balletje is uiteraard altijd leuk want daar kun je achteraan hollen. Mijn grootste hobby blijft slapen maar samen met mijn mensen spelen is toch ook wel erg leuk. Soms spelen Molly en ik samen en rennen we achter elkaar aan. We hebben een nieuw kussentje met wiew gekregen. Niet van die losse zoals Keef heeft maar het zit er helemaal in. Mijn man zegt dat het stinkt, mijn vrouw ruikt het niet maar dat vindt ze niet zo erg. Wij ruiken het des te beter en gaan met ding rollen over de vloer, rennen ermee in onze bek door de kamer en gaan er uiteraard bovenop liggen. Daar word je als katermans toch echt helemaal blij van. Zo blij dat we gewoon soms gek ervan gaan doen. Maar leuk is het wel. Hoewel ik denk dat mijn vrouw zo’n klef kussentje (we likken er uiteraard ook gewoon aan) soms maar wat viezig vindt. Maar ach, zij lust ook geen water buiten uit de bakjes en wij vinden dat juist super lekker.
Tablet
Nu had mijn man een nieuw iets voor mij gevonden om te spelen, op de tablet maar liefst. Eerst mocht Dropje het proberen, want ik sliep nog. Toen ik wakker was, ben ik ook maar eens gaan kijken wat er nu eigenlijk zo interessant was op de bank. Het speelgoed lag op de plek waar ik meestal lig te slapen, heel dicht bij mijn favoriete kussen dus daar moest ik natuurlijk wel het mijne van weten. Je weet immers maar nooit. Op de tablet was een spelletje met allemaal muisjes.
(tekst gaat verder onder video)
Die mocht ik proberen te vangen maar tjongejonge, dat viel nog niet mee hoor. Ze liepen iedere keer weg en ik kreeg ze niet te pakken. Maar het was wel erg leuk om te proberen moet ik zeggen. Misschien mag ik nog eens een keer proberen en lukt het me wel. Hebben jullie ook wel eens zo’n spelletjes gedaan?
Veel knuffels van Lucky voor iedereen!
Als Tuinkater kontrooleer ik elke dag mijn tuin, soms is dat best zwaar werk, bijfoorbeeld als het reegent, en de laatste weken was er elke dag reegen, op sommige dagen reegende het zo lang en zo veel dat zelfs Mikkie er niet was!, door al dat water is mijn gras een beetje kapoo gegaan, de aarde is helemaal nat en zacht en ik kan ekstra makkelijk graven, dat is handig want ik moet natuurlijk toch plassen of een poeps doen, het liefst doe ik dat naast het hek zodat de hond van de buurvrouw ruikt dat hij naast een tijger woont.
Pokon
Mijn tuin is net als het leefen, elke dag is anders en je weet nooit wat er allemaal gaat gebeuren, het is alsof ik elke dag een kadoo uit mag pakken, Ik weet al heel veel over planten en bloemen en beestjes, ik ken elke plant en elk beestje in mijn tuin, en toch is elke dag een ferrassing, ik denk dat Popje, Beer, Molly en Bolle blij zijn dat ik hun tuin zo goed fersorg, mijn vrouw roept nau iets, wacht efentjes… o ze roept dat zij het meeste doet, ik laat haar dat maar denken ook al is het natuurlijk niet waar, want wie is er elke ochtend om vijf uur al in de tuin, en om één uur in de nacht, en als het reegent?, juist ja, dat is Tuinkater Kever!
Lieve allemaal, Hier ben ik weer van me eigen op Brammie-Zaterdag. En het is echt helemaal kei erg herfst van de wolken geefe heel veel regen. Nu ben ik niet zo heel vaak in mij tuintje want ik vind natte poote niet zo fijn. Maar binnen heb ik genoeg hobbies die ik wel kan doen. Zo was ik afgelopen week ergens op Feesboek en toen kwam Bertje’s bericht voorbij. Hij had van Kever post gekregen, een brief en nog wat meer. Hij had nieuwe verse wiew erbij gekregen. Dat zag er goed uit!
Post
Mila
Voor mij als oudere katerman is warm belangrijk, en gezellig ook maar ik heb ook tijd foor mezelf nodig, dus het is zo dat ik nou ’s nachts ook in de vensterbank slaap.
Lieve allemaal fandaag is donnerdag en dan weet u, het is mij eigen Loesjesdag. Deze week was weer feel reege en dan kan jij deepressie foele in jou hart. Maar soms gebeur er dwars door reegedruppels heen ook zo een mooie dinge.
Toen kwam onse folgende dag en u geloof nie wat mij letters nu zeg. Onse zon schijn! Dan weet jij deze dag wor mooi. Mij vrouw kwam met zo een groote pakket onse huiskaamer binne. Het was een heel feel groote blauwe zak en ik dee mij oog uit kijke. Zij zeg Loes gaa jij maar eens mooi zitte en let op. Als mij vrouw zoies zeg dan weet jij, er gaa iets speesiejaal gebeure. Zij pak ze schaar en zij maak ze heele groote pakket oope met knip knip. Toen viel wij allemaal stil…. Mij Zusje ging nog wel met het touwtje speele wat mij vrouw op ze grond gooi. Zusje is nog jong van ze leeftijd en zij doe nog aan raafotte. Maar zij foel ook in ze hart, deze mooment is zofeel mooi. Nu moet wij Saame zijn. Mij vrouw zeg Meisjes kijk maar eens goed. En zij zet zo een groote ding op taafel en mij bek fiel oope. Ik zeg u eerluk, zoies kan jij nie alteit foorkoome. Jij ben al seeniorpoes, dan gebeur zoies gewoon. Jij mag nog blij zijn dattie geen prooteesie heb.
Zusje