Hoi daar ben ikke weer. Weten jullie nog wie ik ben hihi? Ikke had ff een tijdje vrij. Dus ga lekker zitten en pak een brokje en drink een slokje want we hebben feel te bemauwen.
Andere dag
Het was de dag met de maan er in. Normaal is Frau dan niet thuis. En normaal komt mensenopa dan ook niet. Maar het was een spesieaale dag. Het was eerste Kersemuss dag zei Frau. Foor een kat zijn alle dagen meestal hetzelfde. Maar ik foelde vandaag al aan mijn kattewater dat het anders was. Foordat Frau zei wat voor dag het was had ik dat selluf al een beetje door. Ikke deed namelijk de aaitpet aan en zag dat Loesje een blog had. Die heeft ze normaal nooit op maandag. Er stond bij dat het de spesieaale Kersemuss blog was. Wat was het weer leuk om te leese. En deel twee een dag laater ook. Nog suuper gefelisidinges aan Tino en Noa!
Nou en iedereen die mijn blog wel eens leest weet dat ik altijd furrschrikkelijk furrwend word door mensenopa. En met kersemuss dus ook. Hij had lekkere snoep katdootjes mee. Foor Frau en hemself had hij lekker eete meegenomen. Toen hun gingen lunsen toen zei Frau kijk eens Minnie. En ze pakte een blikje met daarin luukse natfoersoep. Dit is jouw spesieaale kersemuss katteluns. Nou jullie snappen dat ik dat lekker op heb gelikt. En daarna mijn snorharen ook nog ff lekker. Toen liep ik naar Frau toe en gaf ik haar als dank een lief kopje tegen haar benen. En ook een lief kopje aan mensenopa zijn benen.
Na de luns heb ik nog lekker gepootbalt met mensenopa en fijn geknuffeld met hem. Ook heb ik lekker gesmuld van het verse kattegrasplantje wat hij ook had meegenomen. Toen was het tijd foor hem om naar huis te gaan. Inmiddels werd het donker buiten en Frau deed de lichtjes in de kersemuss aan. Toen zijn we samen daar van genieten terwijl ik lekker warm op haar schoot lag.
Doos
Frau was de hele week vrij. Dus ook op de dag met de woens erin die na de kersemuss dagen kwam. Ze zei dat de postbodemeneer langs ging komen. Want mijn spesieaale diejeet brokjes waren inmiddels op en die gingen fandaag gebracht worden. Frau zei dat er ook een furrassing voor mij in zou zitten. Dus je begrijpt dat ik meteen naar de fensterbank ben gegaan om daar op de uitkijke te gaan zitten.
Frau moest daar een beetje om lachen. Je hoeft daar nog niet te gaan zitten hoor. Dan ga je kouwe billetjes krijgen. Ik zeg het je wel als het bijna soofer is. Dus toen ben ik maar ff in mijn hangmatje in mijn krabpaal gaan chillen. Tot dat Frau dus zei het is elf uur dus in de komende twee uur kan het pakket komen. Nou jullie snappen dat ik toen meteen naar de fensterbank boofe dribbelde en er in sprong. Daar heb je het beste uitzicht op de hele
straat!
Ik zat daar te zitten en op te letten. Deed wat kekekek tegen een voorbij fliegende foogul. Zag een hondje foorbij lopen dat uitgelaten werd. Poe niks voor mij lopen aan een riem. En toen zag ik een geel busje de straat inrijden en die stopte bij ons foor de deur. Ik rende meteen luid mauwend naar beneden. Frau moest lachen en liep ook al naar de deur. Wel even bij de trap blijfe staan he Min? Zodat ik de deur open kan doen foordat jij de straat op snelt. Mieuw mauwde ik. Dat zou ik toch nooit doen hihi.
De doos werd aangepakt en de deur weer dicht gedaan. Frau zette hem op de taafel en maakte het open. Zoals jullie op de foto wel kunnen zien zat ik er meteen met mijn neus bovenop. Ff kijken wat er allemaal in zit. Natuurlijk zat er een zak brokjes in. Maar nou komt het! Ik zag een zakje met geel erop. En ja dat ken ik. Dat is kattepudding! Dat is zo jammie hihi. Er zat ook een boekje voor Frau bij met poezetips. Miauw dacht ik. Is dat geschreefe door een poes? Fast niet. Dus hoe kunnen dat dan goeie tips zijn.
Normaal
Daarna gingen we de kersenussboom opruimen. Ikke ging natuurlijk meehelpen. Inmiddels is alles nu weer normaal. Frau is weer brokjes furrdienne en ik pas op het huis.
Nou dit was het weer foor deese keer lieve poeze, kater en alle andere dierenvrienden. Uiteraard tetter ik net als Keefie nog steeds mee foor Freede!
Pootje van Minnie
Lieve allemaal, om te beginnen wil ik iedereen de beste wensen sturen voor het komende jaar! Hopelijk wordt het een fijn jaar met alles wat jullie leuk vinden, wordt het gewoon kattastisch voor iedereen en krijgen jullie, zeer belangrijk vind ik, lekkere snacks en veel knuffels.
afgelopen tijd. We hadden onze kerstsokken opgehangen en wat denken jullie? Zitten er kerstkransjes in voor mijn mensen. Nou ja zeg…die lusten we niet. Die mogen we niet eens want er zat chocolade in. Maar we hebben er ook liquid snacks in gekregen en er kwam een grote doos met blikjes voer in verschillende smaken. Altijd goed natuurlijk. De doos waar het in zat, was ook een succes natuurlijk. De blikjes waren er zoveel dat ze niet eens in de sok passen.
gehangen. Nu hebben we lamellen voor de ramen en daar kun je als kat prima je snuit doorheen steken als je buiten wilt kijken. Om de ballen op te hangen, deden ze de lamellen aan de kant. Nou, ik kan je zeggen dat ik niet wist wat ik zag. Het werd ineens heel licht in de kamer en ik kon heel goed buiten kijken en echt alles zien. Dat hadden ze van mij best zo mogen laten trouwens maar ze moesten weer dicht helaas. Maar goed, ik heb er toch een hele poos van kunnen genieten en ik kon ook omhoog kijken naar alle moois wat er hing. Eigenlijk heb ik best van de kerst en de rest van die tijd genoten maar nu het weer alle dagen hetzelfde is als eerst, vind ik dat toch ook weer fijn. Ik ga weer slapen in mijn mand.
Zooo heee we zijn keihard een nieuw jaar in geknald!, ik hoop echt dat het de laatste keer was met al dat lawaai, zoveel vrienden waren keibang en dat find ik heel erg, dus ik wil iedereen een heeeeeel mooi jaar wensen met alleen maar geluk en vrienden en kouwstiks en knuffels en zon en zonder grieselige dingen!, dat alles gewoon is, want zoals Bertje vaak zegt: gewoon is het fijnste.
Onzeker
was het, ik heb met mijn vrouw met de veer gespeeld, en ik won elke keer, ik ben achter stukjes kouwstik aan gerend die ze door de kamer gooide, en weten jullie wat ik deed?, ik sprong zó met vier poten tegelijk de lucht in en fing ze bijna!, ik kreeg heel veel kompliementen, mijn mensen riepen Wat geweldig Keef!, en ze zeiden dat ze heel erg trots op me waren, dat ze dat altijd zijn, dat ik hun allerliefste Kevertjepiep ben, en toen foelde ik weer dat alles goed is zoals het is, en dat ik goed ben zoals ik ben.
Lieve allemaal, fandaag is het de eerste zaterdag-Brammie dag van dees nieuwe jaar. Eerlijk is eerlijk afgelopen jaar vond ik zwaar. En al helemaal toen we naar het nieuwe jaar gingen. Er zijn best veel feranneringen geweest en het nieuwe gewoon is nog niet gewoon.
hoe moeilijk mij vrouw het had bij dees gedachte en nou snap ik wat ze bedoelde. Toen ik daar in het asiel zat, wilde ik niets liever dan de hele dag bij mijn vrouw zijn. Maar er waren en zijn daar nog steeds heel veel katermansen en poesen die dat ook willen, alleen kan dat niet bij ons bij mijn vrouw. Wij zijn compleet. Maar het foelt magteloos dat je het wel weet maar er niks aan kan doen. Toen mijn vrouw daar werkte gaf ze iedereen kopjes en ik ook. Maar nu is dat niet meer. Ik kreeg ook traane in mij hartje want het is zo, soms moet je stoppen of iets afsluiten om ergens anders weer iets nieuws te doen of te maken. Zo ook met dit. Afgelopen jaar waare er heel veel emoozies. Emoozies van friende die ster zijn geworre. Emoozies van afsluiten en ook emoozies voor fijne dingen. Zelf heb ik dit allemaal heel zwaar gefonde afgelopen jaar. Het gefoel dat je aan het rennen bent, geen eenerzjie meer hebt en dat je geen adem meer hebt, maar je wel door moet gaan met rennen. Dat je gewoon heel erg moe bent van alle gebeurtenissen dat je geeneens meer kunt bloggen en ooferal fouten maakt.
iemand of iets te kwetsen wegens tijd of zo. Dat wilde ik eefe kwijt. Het is recht uit onze harten, ook die van mijn vrouw. Wij wensen iedereen een heel fijn en gewoon jaar zoals het jaar er voor jou hoort te zijn, hoe dat ook mag zijn. We geefe neusjes aan wie het nodig heeft, een poot voor wie het kan gebruiken en een swaai met liefde naar alle sterren, waar dan ook. Het tetteren voor freede blijft bestaan omdat we het heel hard kunnen gebruiken, zeker nu.
Al mijn vriendjes hebben verteld hoe het was met de knallen en toen dacht ik nou doe ik het ook maar. Weeges dan hoort het.