Lieve allemaal fandaag ben ik foor mij eerse keer deze niewe jaar op mij Bert ze blog. Eers wil ik al mij vriendjes en ook mij mensevriendjes heel feel geluk wense foor ze hart en foor ze gezond in deze niewe jaar. Selluf von ik het heel feel moeiluk toen onse jaar niew werd. Zofeel knalle, jij foel angs en ferdriet maar jij doe er niks nie aan. Jij moet zoies doorstaan en dan kan jou niewe jaar beginne.
Saame
Mij vrouw heb mij eigen gezeg, Loes het is deze jaar tweeduisefieretwinnig en selluf vin ik, deze jaar heb wel heel feel sijfers. Waar hebbie die foor noodig? Daar moet jij heel feel lang ofer naadenke weeges jij heb maar één ferstand. Jou ferstand moet jij alteit goed gebruike. Van mij erfaring weet ik. Zo een jaar kom van ze eigen en assie lang genoeg wacht gaa deze jaar ook weer foorbij. Jij kan heel feel ofer jou jaar fertelle maar jij moet deze jaar eers meemaake. Hoe doe jij zoies? Jij krijg nooit jou gebruiksdinges foor jou niewe jaar. Jij denk alleen maar, deze wil ik en zoies gaa ik doen van mij eigen.
Maar misschien moet wij ook denke aan Saame. Daar wil ik fandaag met u allemaal ofer naadenke weeges Saame weet jij meer. En ik zeg u eerluk, van mij eigen heb ik ook erfaring van hoe jij leef in jou jaar. Assie seeniejorpoes ben heb jij al feel van jou leefe meegemaak. En u ken mij eigen, ik doe heel feel aan denke weeges ik heb mij eigen denkpaal.
Dag foor dag
Leefe is nu weer gewoon. Dan kan jij jou jaar rustig beginne. Jij moet jou jaar nie foorbij loope want daar hebbie niks nie aan. Mij tip van mij adfies is, jij neem jou jaar dag foor jou dag. Assie met jou kop bij maandag ben moet jij nie met jou poote in donnerdag hange. Dan raak jou leefe door ze war en er kom gaa-os. Dat moetie nooit nie wille. Mij Bert was foorige week heelemaal door ze war weeges hij foel ze leefe als maandag maar hij leef in woensdag. Jij fraag jou eigen af hoe krijg mij Bert zoies foor mekaar? Maar het was ze
gefoel weeges mij Bert foel ze daage.
Tog zeg leefe iets anners, leefe zeg wij doe nu aan kersmus en iedereen heb drie sondaage. Dan schrik jij wel. Selluf vin ik, leefe houw jou eigen foor de gek en daar moetie nooit nie intrappe. Leefe heb ze eigen nie met onse daage te bemoeie, wij weet selluf wel hoe laat wij leef. Wij zijn oud en heel feel wijs genoeg en mij Bert is onse mees wijse Katerman van onse Feesboek. Daarom is mij tip foor onse niewe jaar, leef jou leefe dag foor jou dag op ze eigen dag!
Gewoon
Selluf vin ik mij tip die nu kom heel feel belangrijk. Het is ofer gewoon weeges niks maak jou hart zofeel gelukkig als jou gewoon. Dattie weet hoe jou dag eruit zie en dattie jou dag begrijp. Mij Bert zeg Loes mij fijnse dag is als er niks nie gebeur en mij Bert heb gelijk.
Als er niks nie gebeur weet jij hoe jou dag eruit zie. Jij begrijp jou leefe en jij weet wattie moet doen. Leefe kan ze eigen gewoon gedraage en er is rust. Jij hoef nie bang te zijn foor moeilukke dinge en jij hoef geen ruusie te maake. Jij weet hoefeel laat jou vrouw jou eete serfeer. Zoies wil jij tog meemaake! Onse jeug van teegeswoordig vin ze leefe zo misschien saai. Maar zij weet nie wattie weet assie seeniejor ben. Dat leefe ze mooise kant laat zien assie rust heb in jou kop. Assie weet wie jij ben omdat jij dichbij jou eigen blijf. Jij hoef nie ofer jou poot te struikele, jij ben thuis bij jou eigen.
Pootjes
Zo kan jij nog best feel meer tips geefe van jou adfies maar selluf vin ik, deze tip maggie nooit nie fergeete. En het is mij tip foor onse heele jaar en foor iedereen. Ben u alstoeblief lief foor elkaar en sorg u foor elkaar. Assie jou pootjes om elkaar heen slaa kan liefde en frienschap groeie. Wij heb Saame maar één weereld zeg mij vrouw en wij moet Saame sterk zijn. Iedereen hoor erbij weeges zonner iedereen kan jij nooit nie kompleet zijn.
En assie ferschillend ben kan jij van elkaar leere. Jij kannie allemaal van mij makkareele houwe. Misschien houw jij van paaling of jij ben gek op kouwstik. Misschien slaap jij graag buite in jou slaapzak. Het maak niks nie uit weeges iedereen heb ze eigen leefe. Maar wij kan wel lief zijn foor elkaar en lief zijn foor kwesbaar en foor assie anners ben. Dan kan onse jaar groeie en onse hart groei mee van ze eigen. Jou hart wor nie gelukkig van ruusie en boos. Jou hart foel ze eigen fijn assie liefde foel en steun en troos en respek.
Misschien heb u ook nog tips die ze eigen welkom foel in onse niewe jaar. Hoe meer tips wij heb hoe meer wij Saame bouw aan onse niewe jaar. En mij erfaring is het hoef nie heel feel groot te zijn weeges alle kleine gebaar kan groot zijn van ze eigen. Selluf denk ik met deze gebruiksdinges wor dese jaar ze mooise jaar van onse leefe. Dan weet jij ook waarom deze jaar tweeduisefieretwinnig sijfers heb. Zoies weet jij assie ouwer ben….
Dank u wel
Loesje
Updeet
Ik ben het, Bertje. Nou hoor ik dat Loesje weeges het bijkomen vandaag een rustdag moet nemen. Ze zegt het zelf van ouder zijn en dat het dan langzaam gaat. En dan helpt het als je een dag niet aan de leptop gaat. Dus ze kan niet reageere weeges ze is aan het bijkoome.
Dit is de laatste blog van mij Oscar… foor dit jaar bedoel ik. Niet schrikken hoor, want folgend jaar hoop ik nog feel bloggen te schrijven.
Lichies
Frouwtje hou mij goed ik de gaate of ik nie bang ga worden, maar ik geloof dat ik in dit huisje ook niet zon last hep van de knallies.
buite. Maar ik lag in de fensterbank te slaape alsof er niks aan de hand was. Leef je nog Oscar, vroeg frouwtje. Stomme fraag, natuurlijk leef ik nog, maar ik trek mij niets aan van die knallies en de fuurpijlen, ik ben gewoon rielekst. Maar ja nu ik tog wakker was ben ik gaan zitten in de fensterbank en ik wist niet wat ik zag, zo mooi. Allemaal fuurpijlen met lichies. Wij wonen hoog en dan kan je alles goed oferzien. Frouwtje ging een glas wijn inschenken en op het balkon footos maken. Toen ze binne kwam hebben we nog een hele poos saame gezeten onderde warme deeke en gekeeke naar de alle lichies buite.
Hajoooooooo iedeween.
Eete
Kwipties
JE MOET EEN MEOWJAARSDUIK NEMEN, JAPIE! Dertien straten verderop zit iedereen rechtovereind als CW verder tettert. DAT IS DAT JE EEN PLONS DOET OM ALLES VAN HET AFGELOPEN JAAR VAN JE AF TE SPOELEN. Ik ben zo blij om die ouwe dibbes te zien dat ik vergeet te zeggen dat hij het in mijn oor kan fluisteren.
Tot op de snorhaar verkleumd ren ik naar huis, dender door het kattenluik en geef de ooit zo hagelwitte kastjes in de keuken een donkerbruine kleur. Vol overgave slobber ik een bak vlees in nat weg. Voldaan kruip ik tussen het dikke dekbed waar mijn mens koortsachtige dromen heeft. Zo’n oververhit lijf is purrrfect om mijn doorweekte jas droog te stomen. We kruipen heel dicht tegen elkaar aan om elkaar nooit meer los te laten. Nou ja voor even dan. Want de echte meowjaarsduik moet nog komen. Dit was pas de generale repetitie. Ik kan niet wachten op de Umuis, de stevige soep van muizenstaart, die me als muziek in de oren klinkt.
demonstratief in een plastic plasdoos een welriekende dampende hoop deponeert. Hij brengt me op een idee. Terwijl heel Nederland zijn roes uitslaapt, spring ik in de megagrote kattenbak die de weg naar buiten blokkeert. Hij is zo groot dat ik me er wat verloren in voel. Net zoals het jaar dat voor ons ligt met allemaal lege bladzijden. Blanco pagina’s die erom vragen een nieuw furhaal te gaan schrijven. Hoe dat moet weten nog niet zo goed. Maar Saame gaat het lukken. Dat hebben we gevoeld toen het koud werd om ons hart. Zoveel lieve kaarten waar ons hart weer van ging gloeien. We hebben ons geen seconde alleen gevoeld. Dank jullie wel daarvoor.
Vlak voor kersmus kreeg ik een kadoo van mijn vriend Lucky, het zijn serfetten en Lucky en ik staan er op, kijk maar op de footoo, en weet je wat zo mooi is?, de serfetten heten Wij zijn twee vrienden, ik find het fantasties want vrienden zijn heel belangrijk voor mij, en ik bof maar dat ik zoveel vrienden heb, vrienden geven je leefen kleur, je kan SAMEN blij zijn en SAMEN ferdrietig, je kan elkaar kopjes geven en rennen en snekken en met je buik in de zon liggen, (ook al moet ik dan netjes liggen van mijn Milamuis), je kan elkaar helpen en dingen van elkaar leren, ik zau mijn vrienden nooit willen missen.
Feest
Veel van mijn vrienden zijn nau al helemaal bang en ferstoppen zich onder het bed of onder de bank, dat find ik heel ferdrietig want ik wil niet dat mijn vrienden bang zijn!, zelf ben ik ook bang, gelukkig niet heel erg, ik foel me feilig in mijn huis ook al find ik het jammer dat ik niet in mijn tuin mag, maar mijn mensen hebben me ferteld dat Popje die hier froeger woonde dat lawaai zooo eng fond dat hij ging rennen door het huis en zelfs tegen de muren omhoog rende!