Lieve allemaal, fandaag is het zover en fanavond ook want dan is het zo dat dees de laatste blog is van dees jaar alweer. Dees afond is bijna de laatste van dees jaar want oofermorgen begint het nieuwe jaar alweer.
Dat gaat allemaal heel snel en eigenlijk veel te snel. Ik ben nog helemaal niet toe aan nieuwe dingen want mijn gewoon is nog geeneens gewoon, maar de tijd kan je niet stop zetten. Dan is het goed dat je eefe terug kunt kijken op de blog en zo.
In dees blog kijk ik terug naar mijn blog van vorig jaar toen het ook oudjaarsdag was.
Eigen roetine
Voor mij was afgelopen jaar best veel. In het begin van dees jaar had ik mijn eigen roetiene en mijn eigen tuintje zoals dat altijd gaat. En toen kwam er zomer. Mijn vrouw vertelde me dat ze ging verhuizen en dat we dan niet meer samen wonen. Wel apart maar toch saame. Eerlijk is eerlijk, ik vond dit best moeilijk. Want ik slaap graag bij mijn vrouw. Dat is veilig en warm. Ze plant altijd kusjes op mijn kop als ik tegen haar aan lig te slapen. Meestal snurk ik ook kei hard zegt mijn vrouw. En nu ging dat ineens niet meer.
Alle dozen gingen langzaam van de zolder weg, maar ook mijn sneks. Nu kreeg ik dees sneks op andere tijden. En dat was wennen. Daarna ging haar bed weg en toen was de zolder helemaal leeg. Ik kan nu kei veel spele want er is nu kei veel ruimte maar toch mis ik mijn vrouw hier. Mijn manspersoon geeft mij ook sneks en knuffels zodat ik die niet mis. Gelukkig is mijn roetiene weer gewoon. Ook in mijn tuintje. Mijn vrouw is wel geweest om haar peereboom en haar vlinderstruik mee te nemen. Nu heb ik daar meer ruimte voor als ik op de buiten bak wil. Er is ook vers grond uit een zak bijgekomen in mijn buiten bak. Anders waren er twee gaate in de tuin. En nu is dat niet zo. -Nu ben ik gewend dat mijn vrouw ergens anders woont en mijn manspersoon en ooma verwennen mij goed. Ik krijg nog steeds kei veel kusjes op mijn kop gepland want dat is gewoon fijn!
Erfaring
Afgelopen jaar had ik ook een speesjaale blog. Het was de allereerste vijftig blog van alle blogs. Ik heb al vijftig blogs gemaakt en dat deed ik online vieren op de blog zelf. Nu ben ik een beetje verder en heb ik al een beetje meer erfaring in bloggen. Dees blog is al zes en tachtig. Dat is best veel. Zelf ben ik twaalf jaar en mijn blogs zijn veel meer.
In dees nieuw jaar wordt ik ouder maar mijn blog ook en dan heb ik misschien wel honderd blogs. Dan komt er ook een speesjaale blog. – – Nou dees is geweest en dees is al blog 129! Dat is mega kei veel en nu ben ik al meer erfaren.
Wensen
Van me eigen ben ik een gefoelige jonge en ik denk altijd. Zo ben ik. Vorig jaar maakte ik een blog over wensen voor het nieuwe jaar. Daarin heb ik mijn best gedaan. Want ik zou niet meer zo lelijk doen naar Mila en Toby en dat heb ik ook niet gedaan. Soms wel hoor, maar dan begon ze zelf. Toby niet, daar ben ik lief tegen.
En ik heb ook minder gesnekt. Mijn vrouw zegt van niet maar ik vind van wel. Want ik deed niet altijd zeuren om snoepjes. En nu dat mijn vrouw ergens anders woont, weet ze niet hoeveel ik snek. En mijn manspersoon vertelt niet alles over het snekken en dat hoeft ook niet. Dat is mijn geheim met mijn manspersoon. Waar ik heel graag op zijn buik lig te dutten. Ook heb ik veel meer bewooge dan anders. Zo deed ik aan poosere voor de kameraa maar ook aan gym en jooga. Dat is bijna hetzelfde maar toch niet helemaal. Bij jooga maak je jezelf leenig door te rekken en strekken, en bij gym ben je actiever in beweege. Daar kan je spurten en rennen en klimmen en dat is bij jooga niet. Ik vind van mezelf dat ik kei goed me best heb gedaan afgelopen jaar. – Dees jaar ben ik voor iedereen heel lief geweest. Ik heb maar een paar keer gemoppert en dat is alles! Dat is kei knap.
Dees jaar
Voor dees jaar heb ik ook wensen. Dat iedereen liefe heeft en gelukkig is. Maar ook dat niemand alleen is. In mij hart is iedereen saame en ik geeft iedereen een lief, warm en gezond neusje en kopje voor dees nieuwjaar! Dat alle wensen van iedereen mogen uitkomen. Hele fijne jaarwisseling. Als je mij zoekt, ferstopt!
(Ik kom pas weer als de knallers weg zijn… ik zit in de kelderkast, niet zeggen hè)
kopje van mij,
Bram
Ik zeg het altijd en dat doe ik omdat het waar is, ik leef mijn leefe per dag. Alles tegelijk kan niet. Morgen en gisteren en vandaag kan niet. Dus per dag dan snap ik het leefe. Maar ik merk toch dat het nou anders is dan gewoon.
Lieve allemaal hier ben ik weer van mij eigen en het is mij laaste keer van deze jaar. Ook al is er nu heel feel reege, leefe heb ook ze mooie kant. Daarom wil ik iedereen dank wel zegge dattie zofeel entoesjas ree-aa-geer op onse Kersferhaal. Het is onse traadiezie weeges het hoor bij Kers.
Onse jaar
ouwer. Dan is steun van liefde van jou hart belangrijk. Mij Bert gebruik weinig van ze woorde maar hij zeg alteit alles goed. Dan weet jij dattie fertrouwe kan hebbe. Mij Bert heb mij hart en dan bennie alteit thuis. Net als mij vrouw en mij Zusje, die kan ik nooit nie achter laate in onse ouwe jaar. Mij vrouw knipoog nu naa mij eigen en zoies foel jij tog in jou hart.
Ajooooooooooooooo allemaal!
Simon
Hij hat fetkoelkikke feel snoepies meegenoome joh!
Heeee Tiga! Goeiemorregeee! Hebbie lekker geslaape?
Na uure van heel feel te hard scheure en uitlaatgas, met hardrok en hedbeng kom wij aan bij onse feeslookaazie. Het is ze sMekdonnals Winterburgerland. Oferal ruik jou neus Sjiesburger en jou Big sMek. Selluf moet ik mij eigen zofeel beheerse want in mij kop leef mij zorg.

