Mijn tuin zit fol ferrassingen, ik weet nooit wat ik buiten ga beleefen want er is altijd wel iets nieuws, op de eerste dag van dit jaar kon ik lekker op mijn stoel zitten, de zon scheen en de lucht foelde zacht aan, mijn vrouw was bezig met takken afknippen, ze zette een paar planten op een andere plek en klom de ladder op om Mikkie te aaien, hij lag op het schuurtje en ging op zijn tenen staan en trappelen, dat doet hij altijd als hij blij is, mijn man kwam er bij en gaf ons allebei een kouwstik, Pokon was er niet en alles was rustig.
Zon
Het was helemaal anders toen ik de dag daarop mijn tuin in ging, er was wel een beetje zon maar geen warmte, ik tetterde naar mijn vrouw dat ze ook in de tuin moest komen om weer aan de planten te knippen, maar ze zei dat het daar te kaud voor was, en dat ze eigenlijk te froeg was begonnen met werken in de tuin, omdat ze zo graag wil dat het lente wordt, ja ik ook, maar ik merkte wel dat het dat nog niet was, ik zat op mijn stoel en er was niks aan, dus ik ging maar weer naar binnen en kroop in mijn mand.
Kaud
De folgende ochtend was mijn gras hard en maakte het geluid als ik er overheen liep, Mikkie zat in de tuin van de buren omdat het dak van het schuurtje helemaal befroren was, er waren grote vogels in de tuin, ze aten van de korrels die mijn vrouw op de grond had gegooid, ik zat ferstopt en keek naar ze zonder dat ze dat merkten, en ineens ging ik rennen en toeterde BOE!, daar schrokken ze van en ze vlogen weg.
Daarna werd het NOG kauder, ik wist niet dat dat kon!, Mikkie kwam wel maar bleef maar heel kort, hij stond in de tuin van de buren met Pokon naast hem, ik bleef zelf ook niet zo lang buiten, maar ja, ik moest toch naar de weecee, dat ging moeilijk omdat alle aarde keihard en ijskaud was, ik kon geen gat graven, wat ik ook probeerde, gelukkig zag ik ineens die planten die mijn vrouw op een andere plek had gezet, die zaten nog los en ik kon ze zo omver duwen, en dan had ik meteen een kuiltje, handig hè?
Toen mijn vrouw een paar dagen later met me mee de tuin in ging snapte ze er niets van, alle planten bij mijn weecee lagen plat op de grond!, maar al gouw begreep ze hoe dat kwam, ze moest er om lachen en zei dat ik een slimmerd ben, en waarom ik niet gewoon op de bak ga, maar ik ben een tijger en tijgers gaan niet op een bak, dat hoort nau eenmaal niet, dat weet iedereen.
Warm
We bleven maar heel efentjes buiten, er stond een harde wind, alles was stil en alle waterbakken waren helemaal ijs geworden, er was niets te doen of te ontdekken in mijn tuin daarom gingen we weer naar binnen, naar de warmte, mijn man zei Keef wat foel je kaud aan, hij aaide me en daarna heeft hij me geborsteld, toen ik helemaal glad en glansend was tilde mijn vrouw me op het grote bed en gaf me kusjes en knuffels, en stopte me in met mijn eigen deekentje, en ik foelde dat de echte warmte altijd in je hart zit, en dat die warmte liefde heet.
Ook in de winter tetter ik door voor vreede!
En ik stuur weer beeterschapskopjes naar Loes en Tjilla!
Lieve allemaal, als mienister van gefoelige saake heb ik heel feel berichtjes gehad oofer emoozie en zo. Dat kwam zo wegens mijn vorige blog. Die was best gefoelig en emoo. Dees jaar is een mooi start om alle lelijke en niet fijne dingen achter te laten in het vorig jaar. Dees jaar begint ook best mooi want fandaag is er sneeuw gefallen.
Me eigen blijf lekker warm op bed liggen bij mijn manspsoon. Als ik dan helemaal in diepe slaap ben, stopt hij me nog ekstra in en dan lig ik helemaal van kop tot teen warm onder de deeke. Ik hoop dat jullie wat aan de tips hebben voor wat te doen met de kou. Oofer drie kalendermaanden is het weer lente en dan is de zon er ook langer. Daar kan je ook aan denke en dan valt de kou best mee. Ik ben heel benieuwd wat jullie doen met kou. Misschien kan ik iets leere. Wegens dat ik niet altijd kompjoeter tijd heb, kan ik niet altijd antwoorden maar ik lees alles van iedereen! Ik geef iedereen een warm kopje en neusje. Ik tetter nog steeds mee voor freede, zeker met dees kou. En de sterren staan nu heel helder ooferal, dus dat wordt kei goed swaaie fanavond. (dat kan ook binnen wegens de kou)
Het was weeges de kou en ook weeges dat vrienden hadden gezegd, Bert je moet een warmtemat, dat is lekker warm, dan foel je je goed. Dus ik dacht dat wil ik.
Lieve allemaal hier ben ik weer van mij eigen en van mij hart wil ik u zofeel fertelle. Soms gaa leefe zofeel anders dan dattie denk assie jou oog oope doe en aan jou onbijt begin. Foorige week was zo een dag en het was op Loesjesdag. Mij eigen dag en ik dee al froeg heel feel roepe om mij onbijt. Jij heb er geen errug in wat jou eigen boofe jou kop hang. Met mij letters doe ik u nu alles fertelle en mij letters zijn kwesbaar en eerluk van ze eigen.
Wij was allemaal van onse slag af. Zusje dee ze eigen ferstoppe. Mij vrouw moes dinge reegele maar ze kop was in ze war en ze haar ook. Zij dee mij troos geefe weeges mij vrouw foel mij kwesbaar gefoeles. Jij foel jou eigen zofeel beroerd maar jij moet mee en mij dokter schrok ook. Zij zeg Loes jij ben heel feel ziek. Jou oog en jou neus is ook nie goed weeges jou niese en deze is groonies. En zij dee foele en zij heb mij van mij agterkant gepoest en ik von het heel feel moeiluk. Ik moes op ze weegdinges en mij sijfer was minder. Mij vrouw dee mij troos geefe want zij zag mij gefoelig hart. Toen kreeg ik mij antibiootieprik en mij vrouw kreeg meediesijn mee foor mij hesstel. U kan het op mij footoo zien weeges daar heb ik mij ferstand nie van.
Hier mevrouw Loes nog even
Ajoooooooooooooo allemaal!
Mamma en Pappa werde ook een beetje druk en we wiste die sijn aan het or-gaan-ieseren.
