Een paar dagen geleden was het Faalentijn, dat is een spesjale dag om de liefde te fieren, en liefde is een heeeeeel goede reeden voor een feestje want het is zo iets moois, ik denk dat ik liefde wel het allermooiste find dat er bestaat!, misschien denk je Maar ik heb helemaal geen ferkering, nau dat hoeft ook niet, want liefde is niet alleen voor je ferkering, het is ook wat je foelt voor je mensen, voor je broertje of zusje, voor je mama of papa en voor je vrienden.
Heppie
Zelf ben ik helemaal heppie met mijn ferkering Milamuis, mijn spesjale vriendferkeer Brammievlinderleeuw en met Jafita, het is misschien biesonder maar in de liefde mag alles, als je maar niemand pijn doet of ferdrietig maakt, zo zie ik dat, maar ik heb nog meer geluk: met mijn mensen natuurlijk, met mijn Pepekind Faalentino, met mijn Mikkie en mijn Pokon en zeker weten met mijn vrienden, het mooie van liefde is dat het groeit als je het deelt, en je hart zit zooo vol liefde dat er altijd liefde overblijft, het is nooit op!
Ik hau ook van mijn vrienden die een ⭐️ zijn geworden, als je iemand echt heel lief findt blijft die liefde altijd bestaan, ook na het leefen, daarom ben je dan ferdrietig en foelt je hart zwaar aan als iemand een ⭐️ wordt, want waar moet je naar toe met al die liefde die er nog in zit?, sterren zijn fantasties mooi maar je kan ze niet knuffelen of kusjes gefen, dus die liefde blijft in je hart, hij komt in een aapart stukje waar een gat zit in de form van degene die je zo mist, en daar past die liefde presies in.
Faalentijnsdag
Op Faalentijnsdag had ik voor mijn mensen een kadoo meegenomen, ik moest best lang zoeken dus het was pas in de afond, maar dat geeft niets, een kadoo is een kadoo, ik was er zelf keitrots op en ik wist zeker dat mijn mensen blij zauden zijn, dus ik liet het kadoo zien toen ze efentjes niet opletten, en jawel hoor: ik had suukses!
Mijn kadoo ferstopte zich meteen onder de bank, en mijn mensen gingen heel druk doen, maar het lukte ze niet om mijn kadoo te fangen, ik heb zelf de hele nacht op de bank geslapen en nog gerommeld met mijn kadoo, de folgende ochtend dacht mijn vrouw dat ik heel veel brokjes had gegeten, maar toen ze later met dat stofzuigding door de kamer heen ging zag ze dat mijn kadoo allemaal brokjes onder de bank had ferstopt, als een foorraad, wat een slimmerdje!
Naar buiten
Zo hebben we twee dagen plesier gehad van mijn kadoo, op de tweede dag heeft mijn vrouw hem in een kartonnen doos gelokt door er allemaal brokjes in te leggen, en zo kon ze hem weer naar buiten brengen, en weten jullie wat ze tegen me zei?, dat ik maar geen siegaaren uit eigen doos meer moest gefen, nau ja!, het was een jonge rat en geen siegaar,
hoe zau ik daar aan moeten komen, ik rook niet eens!, maar mijn mensen zeiden ook dat ik een auwe tijger ben, en ik kreeg heeeeeeel veel knuffels en kusjes, zooo heee en een kouwstik!, en toen wist ik het weer zeker: liefde is het allermooiste dat er bestaat, zonder liefde smaakt zelfs de lekkerste kouwstik naar karton.
Ik heb van Door zo een biesondere kaart gekregen voor Faalentijn, daar ben ik heel blij mee, en ik ben als poomsie trots dat hij zo een lieve grote jongen is!
En natuurlijk tetter ik door voor vreede!!
Lieve allemaal, vandaag wordt de blog anders. Niet schrikken hoor want heel erg anders is het niet maar een klein beetje. Afgelopen week kwam mijn vrouw op bezoek en we deden weer knuffelen.
1. Kopjes geven
knuffelen. Dat gaat verder dan kopjes geven of kusjes krijgen. Bij ektreem knuffelen heb je wel wat tijd nodig saame want dit doe je niet in vijf minuute. Je zorgt dat je ergens ligt waar er plek is. Ik heb gekooze voor Ooma’s bed omdat dees kei groot en zacht is. Daar ga je lekker dutten en als je mens er is, blijf dan gewoon liggen. Je mens komt vanzelf naar je toe! Zodra jij je mens ziet beweeg dan met je poote en gaap een beetje. Nou weet je mens dat je wakker bent. Blijf fluffig kijken en doen alsof je net wakker bent. Je mens komt en je wilt knuffelen. Zet je spinmotor aan. Dat je prrr gaat doen. Nou is het knuffeltijd!
Eerlijk waar, ik dacht nou gaan we naar de lente en elke dag is het warmer vanzelf en dan komt de zon in de straat, in de kamer en op mijn vagt. Maar ik heb toch vaak dat ik weet: ik moet warme poote maken. Want dan zijn ze koud.
Lieve allemaal hier ben ik weer van mij eigen en gissere was zo een mooie dag. Het was onse dag van liefde en verkering en deze dag kom ieder jaar speesiejaal foor jou hart. Mij Bert heb foorige week nog heel feel adfies gegeefe aan jonge katermanne ofer verkering en hoe jij die kan krijge. Selluf denk ik, nu is aan iedereen van ze eigen om verkering te foele. Dat jou hart zeg ja ik wil met deze andere hart Saame zijn. Mij Bert en ik heb nu seefe jaar verkering en wij heb onse eigen plan. Daarofer heb ik foorige week in mij letters fertel.
Maar ik lig heel feel graag bij mij vrouw op ze schoot. Dattie foel jou vrouw is warm en ook in ze hart en jij ben veilig. Soms doe ik zachjes spinne en mij vrouw zeg en jij doe heel feel zachjes snurke Loes. Maar selluf vin ik van nie want ik ben wel poezedame. Springe vin ik soms moeiluk en dan durf ik nie van mij eigen op mij bank. Toen heb mij vrouw mij geleer. Eers spring ik op mij kuubus en dan zo op mij bank. Op mij footoo kan u mij kuubus zien. Mij vrouw zeg Loes jij moet zofeel assie kan sellufstannig blijfe. Dat is belangrijk. Toen dee ik mij vrouw ferrasse weeges ik dee stiekum naar boofe gaan. En ik dee trap loope en op mij bed springe. Mij vrouw zeg maar Loes tog en zij had ze traan in ze oog! En ik kreeg heel feel knuffels.
Mij Bert geef mij eigen heel feel steun en hij weet mij groote wens. Dat wij Saame seefetien jaar wor van onse leeftijd en dat wij agt jaar verkering heb. Soms is leefe afwachte op jou folgende dag. Op jou week en hoe het ferder gaa en het is kwesbaar. Maar het is zowals het nu is en van mij hart wil ik eerluk zijn. Gaaranzie heb jij nie maar assie poosietief blijf is leefe makkeluk. En ik doe ook heel feel mij best met steun van mij eigen thuis, mij Bert en mij vriendjes.
Hooola liefe frientjes, baasjes en frouwtjes, hier is de seeniejorblogger weer, Oscar. En wat hep ik allemaal beleeft deze keer… hier komt het!
Streepieszon
een meneer een groot pakket brengen. Frouwtje zei, kijk eens Oscar, dit is foor jou, een Faalentijnspakket. Het is een liefdespakket omdat we het saame fijn hebben en dat gaan we fieren op Faalentijnsdag. De doos staat dus nog in de gang en ik hep er al een paar keer aan gerooken.