Boe! Jaaa daar schrikken jullie fan he. Het isse fandaag dan ook de Hallowien hihi. Ooferal zijn spinnen en fan die oranje dingen die mensen pompoenen noemen. En skelletjes en nog feel meer engs. Meestal zijn het twee beener skelleten. Maar Frau liet mij een eng fillempje zien waarop er ook katteskelletjes in iemands tuin stonden. Wel neppers natuurlijk maar fond het toch wel eng. Dus ik deed mijn pootje foor mijn oogjes. Toen deed Frau het fillempje weg en kreeg ik een liefe aai oofer mijn kopje. Daar ging ik fan spinnen en toen soeselde ik een beetje weg. Ikke dacht terug aan een paar daage eerder. Toen de zater in de dag zat. Mensenoopa was er en hij ging spullen uit de schuur pakken. Een doek. Een houten stokje met haare eraan. En een doos waar L I J M op stond. Toen er ook een tas met gekleurd papier bij kwam toen dacht ik he Min dit heb je toch eerder gezien.
Helemaal klaar
Dus dat mauwde ik teege mensenoopa. Dit heb jij tog eerder gedaan? Hij gaf me een aaitje en zei ja liefe Min dit is een beetje behang wat ik nog oofer had en dat gaan we op de muur in de gang doen. Miauw mauwde ik. Ja nou wist ik het weer. Dat papier is spesjieaal papier foor op de muren.
Gauw liep ik naar mijn brokjes en water bak. Want ik wist wat me te doen stond. Opperopzichter om te zien of alles goed gaat. En dat kan niet op een leege kattemaag dus ik at een paar brokjes en nam een paar slokjes. Zo, helemaal klaar om alles eens goed in de gaate te gaan houden.
Donker
Ik dribbelde naar de gang en ging in poesietsie zitten. Het was wat donker in de gang. Dus ik mauwde he foor meer licht kan je beeter ff dat doek foor de raame omhoog doen. Dat ging hij doen en ik zat er trots vanaf de trap naar te kijken. Ik ben dan ook al bijna 11 dus dan heb je al heel feel ferstand en erfaaring met de dingen. Wat ook helpt is dat mensenoopa een doehetzelfer is. En zo ben ik in de loop der jaare een doehetzelf-poesje geworden.
Dutje
Nu er meer licht was konden we aan de slag. De doos met L I J M ging oope. Ik rook er met mijn neusje aan. Hmmm dat ruikt bijzonder. Toen wou ik er met mijn pootje in gaan. Die stok heeft ook haare en mijn pootje ook. Dan kan ik vast meehelpen het muurpapier in te smeren. Nee Minnie niet doen zei mensenoopaa resoluut. Dat is een moeilijk woord foor als
je iets echt duidelijk wilt maake. Dat spul is plakkerig en het is niet goed foor katjes. Je kan daar ziek fan worden.
Okee okee ik snapte de hint al. Kijken doe je met je oogjes en niet met je pootjes. Dus ik ging op mijn gat zitten met mijn foorpootjes netjes naast elkaar en mijn staartje erom heen. So heb ik ferder geopzichterd tot alles klaar was. MAUW! MAUW! Frau het is af kom je kijken? Ze fond het mooi geworden.
We keeke er een tijdje naar en toen liepen we saame terug naar de bank in de woonkamer. Ik kroop bij haar op schoot. Miew mauwde ik dat hebben we mooi foor je gemaakt he? Nou dat fond ze seeker en als beloning kreeg ik wat kipkaas noepies. Ze had ze op haar hand liggen en daar mocht ik ze zo fanaf eete.
Daarna krulde ik me lekker op en ging liggen spinnen op haar schoot. Wat fan hard werken word je moe. Tijdje foor een lekker dutje. Terwijl ik langzaam tefreede in slaap fiel voelde ik dat ik zachtjes geaaid werd. Miauw wat is het leefe tog fijn als je saame bent.
Nou dit was het weer foor deese keer. Niet te feel griesele he fandaag. Enne zoals altijd tetter ik mee foor Freede.
Pootje van Minnie
In mevrouw Piraat heb ik een allerbeste nieuwe furriend gevonden. Ze is supertrots op haar meowe extra naam. We hebben blijken ook nog allebei dezelfde hobby: eten! Werkelijk waar, haar kleine kaakjes gaan 23 uur per dag op en neer. Dat moet ik eens proberen. Zeker weten dat het weegding dan op hol slaat. Hele bergen gedroogde grassprieten knaagt ze weg. Bergen die veel groter zijn dan Pita zelf. Wat me opvalt is dat ze er amper van groeit. Ze is klein en ze blijft klein. Zo anders dan bij mij. Als ik extra veel brokjes eet, wordt mijn buik alleen maar dikker. Misschien moet ik dat spul van haar ook eens proberen.
Niet te vreten
Koppie van Japie
Beloofd is beloofd, dus fandaag fertel ik wat mijn mensen hebben gedaan met jullie tips tegen kramp in mijn poot, het begon al op de afond van mijn forige blog, toen kroop mijn vrouw steeds onder het grote bed door, mijn man stond naast het bed, hij tilde het omhoog en dan deed mijn vrouw iets wat ik niet kon zien, ik werd er nerfeus van en klom op mijn footuil, daar ben ik feilig en kan ik alles goed zien, na een heleboel gedoe waren mijn mensen eindelijk klaar, ze riepen me maar ik bleef op mijn stoel zitten, mij te veel drukte en gedoe met dat bed!, ik heb dus op mijn footuil geslapen, in de ochtend ben ik nog OP het grote bed gesprongen om bij mijn mensen te zijn, en ik merkte wel dat ik hoger moest springen.
Bed
Plofjes
Hoi allemaal, ik hoop dat jullie een fijn wiekent hebben. Dit keer is mijn blog wat anders want er gebeurde namelijk iets. Meestal schrijf ik op een maandag of dinsdag of soms nog op een woensdag maar nu was er niks. De inspieraazie was weg! En ik wist niet waar die heen was gegaan. Dus toen was ik een beetje in paniek want ik ben best onzeker van mezelf. Daar ga ik het ook nog een keertje over hebben hoor maar nu gaan we het hebben over knuffels.
het niet meer. Bertje vertelde me dat dat heel normaal is dat het altijd een keertje kan gebeuren. Gelukkig is hij altijd kei slim en weet hij precies hoe de dingen gaan. Dat vind ik heel fijn want Bertje gaf me een hele goeie tip! Knuffels! Wat zijn mijn allerfijnste knuffels?. Nou, daar kan ik zeker wat mee want die heb ik nu ook gewoon nodig. Want ik vind het best eng als de inspieraazie zomaar vertekt. Dan is mijn kop leeg of in de war en dan is mijn lijf onrustig alsof ik de hele tijd op en neer wil lopen.
Mijn nummer 1 is altijd mijn faafooriete knuffel geweest. Het is een hele veilige en warme knuffel. Bij deze knuffel wil ik gewoon bij mijn vrouw zijn. Of beter gezegd, op mijn vrouw zijn. Het allerfijnste is wanneer ik op haar buik/borst lig en dat ze me dan vasthoud met haar armen. Dat ik haar voel met mijn lijf en dat ik weet dat ik veilig ben. Dat ik lekker lam kan zijn en gewoon niks in mijn kop hoeft te hebben. Dat ik haar hart kan horen en mee kan snurken. Meestal krijg ik nog een dekentje over me heen zodat ik ingepakt ben en dat vind ik kei fijn. Dan voel ik me soms nog een beebie kat die bij zijn mama mag liggen. Want zo voelt het voor mij, mijn mama. Dan ben ik warm en rustig en dan kan ik droomen en bewegen in mijn droomen en dan voel ik mijn vrouw die me vasthoud en soms kusjes plant op mijn kop. Dat is het allerbeste. In het hier en nu met mijn vrouw samen en geen zorgen aan je kop of in je lijf. Heerlijk! En omdat ik hier zo rustig van wordt als ik er over schrijf, is mijn inspieraazie terug! Nou, wat een afontuur zo.
Op feesboek zie ik wat mijn vriendjes allemaal doen aan saame zijn. Op schoot liggen. Onder het dekbed slaape. Of soms helemaal op hun man of vrouw hangen. Eerlijk waar dat kan ik allemaal niet. Maar ik kan wel iets anders.