Soms lijkt het alsof ik altijd bij mijn mensen heb gewoond en mijn mensen bij mij, maar toch is dat niet zo, ik woonde eerst ergens anders, hoe dat was kan ik me niet meer zo goed herinneren, dat geeft niets want die tijd is toch al foorbij en die mensen hebben me zomaar in de steek gelaten!, ik leef gelukkig ook niet meer op straat waar ik bang was en steeds honger had, en ik ben ook niet meer in het asiel waar ik me ferstopte, nee: ik ben nau thuis.
Biesonder
Anderhalve week geleden woonde ik presies drie jaar hier, dat was natuurlijk een biesondere dag en die hebben mijn mensen en ik gevierd, ik heb een ekstra snekkie gekregen, een doos met kadoos van mijn Brammievlinderleeuw en mijn Milamuis en hun vrouw, lief hè?, een nieuwe slaapzak waar ik niet in durf, en meeltjes en kaarten, zooo heee ik was helemaal blij!
Maar fooral kreeg ik natuurlijk heeeeeeeeeeel veel knuffels van mijn mensen, dat find ik zooo fijn want als we knuffelen zijn we echt SAMEN, de tijd staat stil en alleen ons hart klopt, ik ben helemaal slap en warm en zacht, er kan me niks engs gebeuren want ik ben feilig, en ik maak kleine geluidjes alsof ik nog een beebiekitten ben als mijn mensen fluisteren dat ik hun Kevertje Piep ben.
Liefde
Mijn vrouw zei tegen me dat ze elke dag NOG meer van me haudt, en de folgende dag weer NOG meer, en zo gaat het door ook al word ik honderd jaaren, ze snapt zelf ook niet presies hoe dat kan maar het is toch zo, en zo foelt ze dat ook voor ⭐️ ⭐️ Pop, Beer, Mol, Bol en Billy, want echte liefde is voor altijd, ook al foelen wij op aarde ferdriet bij die liefde omdat de sterren niet meer hier zijn, maar de liefde is sterker, het allersterkst, en dat is waar, dat weet ik nau en daar durf ik ook op te fertrauwen, liefde is het grootste kadoo is dat er bestaat, dat krijg ik elke dag en ik geef het ook elke dag, van mij mag het altijd zo blijfen.
Trakteeren
Op mijn adopsie-dag vieren we ook mijn ferjaardag, en wie jaarig is moet trakteeren, daarom had ik bedacht dat als je echte ferse ketnip uit mijn tuin wilt je efentjes naar Bertje moet meelen, dat is: huiskaterbert@xs4all.nl, Bertje stuurt je meel dan door naar mij en ik stuur ketnippies op, zolang als het kan want als de plantje op zijn zijn ze op!
De footoos bij mijn letters zijn de favooriete footoos van mijn mensen van mij!
En ik BLIJF tetteren voor vreede!!
Lieve allemaal, afgelopen week was het Hallowien en dat is wanneer er enge dingen komen. Dat klinkt ook eng maar dat is het niet. Hallowien is wanneer er allemaal pompoentjes gesneden worden tot mooie smoeltjes.
Vandaag heb ik een meega lekkere snektest gedaan. Nou ja, het is eigenlijk geen snek voor mij of voor dieren maar voor mensen. En ik denk dat iedereen het wel kent. Het was mijn eerste keer dat ik dees heb geprobeerd. Het heet ‘de bitterbal’. Het is een rare naam omdat dees helemaal niet bitter is dus dat snap ik niet.
Toen leerde ik dat het een bitterbal was. Nou ik vind ze kei lekker. Ik hoefde daarna niet naar de bak zoals met de fla maar eerlijk is eerlijk, het is eigenlijk niet goed voor ons katers en poesen. Mijn vrouw vertelde dat het een deegje is met vlees wat gemengd is met kruiden en wat andere dingen waardoor het niet zo gezond is. Als je het een keertje probeert is het niet zo erg maar je moet dees niet elke week eete want dan kan je wel naar de bak moeten. Van mij krijg dees bitterbal een vijf. Dat is wegens dat het lekker is maar niet gezond. Van je eigen gezond zijn is het belangrijks dat je goed beweeg en gezond eet voor je lijf.
Iedereen die me ziet denkt dat ik oer en stoer ben en dat is ook zo en het is ook zo dat ik een knuffelkaterman ben, dus ik heb heel feel knuffels nodig en eerlijk waar, mijn vrouw doet haar best. En toch lukt de knuffel soms niet. Of niet meteen. Hoe kan dat nou?
Lieve allemaal fandaag is speesiejaal. Mij vrouw zeg Loes fandaag is Alle Zieledag! Als Moeder van alle Sterre wil jij zoies nie misse. Ik zeg u wel eerluk, Alle Zieledag is anners dan onse Hoedjesdag. Op Hoedjesdag swaai wij Saame naa al onse Sterre en wij heb onse Hoedjes van liefde op. Op Alle Zieledag denk wij aan onse Sterre maar jij hoef geen Hoedje op. Misschien zijn onse Sterre nog nie ofer onse Reegeboogbrug. Dat ze ziel nog hier is en het is iets van kaatooliek geloof. Deze informaazie heb ik Saame met mij vrouw gefonde op Goegel. Misschien fraag u ze eigen af wie Goegel is van ze eigen? Goegel zit op jou kompjuuter of op jou mense ze teelefoon en het is onlijn. Mij vrouw heb ook Goegel en dan kan jij dinge opsoeke. Zo kan jij heel feel wijs worre.
Selluf ben ik nie van tegnies maar soms hebbie tegnies tog noodig. Tegnies hoor bij onse tijd van nu. Alle Zieledag is van alle tijd maar onse jeug van teegeswoordig heb er nog geen erfaring mee. Als Moeder van alle Sterre hebbie wel jou taak dattie jou jeug dinge fertel. Fandaag denk wij aan al onse Sterre want iedere ster is belangrijk. Iedereen heb Sterre in ze leefe. Wij heb mij oud-zus Jamie, mij broer Bart en mij broer Oopa Floris. Van mij eigen denk ik fandaag heel feel speesiejaal aan mij broer Oopa Floris. Hij wer feertien september van deze jaar ze Ster en hij was eenetwinnig jaar van ze leeftijd. Nu foel ik dat mij hart tril van mij emoozie. Ik doe soeke naa mij letters want u weet, mij ferdriet is nog heel feel fers. Ferse ferdriet is moeiluk want jou pijn zit nog om jou ferdriet heen. U weet van mij eigen wer ik heel feel ziek van mij ferdriet en nu doe ik aan bijkoome en hesstel. Jij kan jou broer nie somaar fergeete want jij heb Saame zofeel meegemaak. Op Alle Zieledag doe ik dinge teege mij broer fertelle en het is kwesbaar. Misschien dat hij het hoor met ze hart.
Misschien ben jij boofe bij jou groote liefde prinses Katrientje en jou dinnetje Muuzeletje. Dan weet ik jij ben thuis. Van mij eigen wil ik dattie weet. Jij wor nooit nie fergeete, eg waar! Jij ben zo een biesonnere ziel. Dank jou wel foor wie jij was en alteit blijf. Ik doe als Moeder van alle Sterre foor alteit zorg foor jou eigen hebbe. Wij neem nooit nie egt afscheid want jij blijf foor alteit Oopa Floris. Maar wij mis jou hier lieve Oopa, mij hart mis jou egt!”

