Hoi lieve allemaal, het is nu echt herfst want het is buiten steeds langer koud. Voor mij is het anders. Als het droog is mag ik gewoon naar buiten, maar als het regent dan blijf ik binnen. De vorige keer had ik een lijstje met wat je kan doen als je niet naar buiten kan. Ik heb wat nieuwe dingen geleerd die ik ga delen met jullie.
Dutten
Allereerst blijft dutten wel gewoon altijd. Maar waar je gaat dutten is natuurlijk belangrijk. Zo heb ik een aantal nieuwe plekken gevonden. Sinds kort heb ik twee favooriete oranje mandjes. Eentje die altijd op de krabpaal ligt voor mij, en eentje die boven op de geem-kamer ligt. Die op de geem-kamer is nieuw. Mijn manspersoon heeft dees voor mij ekstra gekocht. Het mandje ligt in een stoel en ik kruip daar in als mijn manspersoon aan het geemen is. Het mandje ken ik al dus ik weet dat ik daar veilig in ben.
Buik
Mijn manspersoons buik is super zacht en lekker warm. Als ik moe ben of ik wil gezellig doen, dan loop ik naar de geem-kamer, die is een verdiepig hoger dan waar de krabpaal staat. De krabpaal staat in de woonkamer. Als ik in de geem-kamer ben dan loop ik naar mijn manspersoon toe en ga ik met mijn voorpoote tegen zijn been aanstaan. Dan weet hij dat ik opgepakt wil worden en dat ik bij hem wil dutten. Eerst doen we knuffelen. Ik geef kopjes en hij aait mij. Daarna ga ik op mijn buik liggen en dan duwt mijn manspersoon mij om. Dat vind ik fijn. Want ik pas presies op zijn arm en buik. En meestal heeft mijn manspersoon ook een super warme trui aan die lekker zacht. Dat slaap super fijn. Mijn manspersoon zegt dat ik dan kei erg snurk maar ik weet het niet.
Helpen
Met slecht weer kan je ook altijd meehelpen in het huishouden. Zo doe ik wel eens toezichter zijn van het ontbijt van mijn manspersoon. Mijn manspersoon heeft altijd verschillend eete als ontbijt. Toen mijn vrouw hier nog woonde, had zij altijd soojamelk met havervlokken. En de soojamelk vond ik altijd kei lekker. Want ik mocht altijd van mijn
vrouw proeven hoe dat smaakte. En mijn billen doen daar niet zo raar van. Met vla en joggurt wel. Nu heeft mijn manspersoon gewone melk met vlokken en fruit. Het zijn granenvlokken en rood fruit. Volgens mij alleen maar rood fruit want ik zie geen andere kleuren. Rood fruit is wanneer de kleur van het fruit ook rood is zoals een aarbei en een framboos of een kers. Appels en peren zitten er niet in. En een banaan ook niet. Die heb ik ook niet gezien. Meestal kijk ik wat mijn manspersoon in zijn schaaltje heeft en dan wil ook meteen even proeven. Nou ja, als het lekker ruikt. Als het vies stinkt, dan kijk ik alleen maar dan wil ik niks proeven. Nu was het melk met vlokken en fruit. Ik heb maar een heel klein beetje geproeft anders moet ik weer kei snel naar de bak en dat wil ik niet. Wat zijn jullie fijne dingen voor binnen? Hebben jullie ook iets nieuws geleerd? Ik lees het graag!
Fijn wiekent allemaal
Bij mijn doos heb ik een matje, dat is om op te slapen. Onder mijn matje ligt weer een matje dat is voor het hard en het hoog en dan lig ik gewoon lekkerder dat is belangrijk. Maar nou heb ik een nieuw matje en er zat een kraak in.
Lieve allemaal allereers wil ik dank wel zegge foor zofeel steun en troos en dattie zofeel meeleef met mij gezond. Mij vrouw zeg Loes jij heb zofeel liefe vriendjes. Iedereen leef mee van ze hart en dan staa jij eg waar sterker op jou poot. Hoe mooi kan onse weereld zijn assie elkaar begrijp en jij aksepteer elkaar. Zofeel liefe mooie mense en dierevriendjes. Jij denk van mij eigen wil ik leefe in zo een mooie ree-aa-lie-teit. Toen zet mij vrouw ze groote ding aan en zij noem het ze teefee. Jij weet nie wat jij zie met jou oog en wat jij hoor met jou oor. Jij bennie gek al bennie poes. Jij fraag jou eigen af, is deze weereld onse sellufde weereld?
hij heb ze dikke pluumostaart weeges dattie ze buurkatermans zie. Assie als katermans jou dikke pluumo heb dan zet jij jou staart op en jij ben heel feel boos. Maar Bram heb ze goede hart, hij denk erofer naa en hij zeg sorrie.
Zorg
Ajooooooooooo allemaal!
Ofer Ayla
Want goet slaape is belang-rijk.
Ik ben nau nooooit meer alleen en nooooit meer eensaam.
Ik lag op mijn poef onder het raam. Lekker te soeselen en te genieten van de warmte. Want het was buiten sofeel kauwer geworden dat Frau de kachel aan had gedaan. Er kwam heel feel water uit de lugt vallen. Sommige reege was heel hard en deed tik tik. Dus daarom dus ekstra warmte in ons huis.
Frau keek me aan fanaf de bank. Wat zit je lekker te mauwen Min. Dat zei ze. Ik mauwde terug dat ondanks de kou en de reege en alle rusies in de weereld ikke tog een beetje frolijk wau blijven. Dat fond zij een goed idee.
Gluure