Ajoooooooooo allemaal! Het leefe is foor mij en me broers weer normaal en rusteg.
Gelukkeg maar.
Alleen is het wel erreg kout buite!
Ik hau fan de warremte dus ik blijf digt bij de ferwarreming.
Balkon

Chester ook weeges hij is Seenior fan se leeftijt en hij fint kout niet pretteg.
Tiga en Simon finde het niet so heel erreg.
Sij wille de balkon konte-rolle wel elleke dag doen.
Dus Mamma moet elleke dag de balkondeur oope maake weeges Tiga en Simon wille buite kijke.
Mamma seg het is niet erreg.
Frisse lugt in huis is fijn.
En daarna mag de ferwarreming aan.
Mamma seg altijt fan:
“Leeootje jij bent een warremtesoekertje, jij ben altijt op de warremste plekke fan het huis’.
Dat is seeker weete wel waar!
Ik heb nau me mantje die hang aan de ferwarreming.
En daar lig ik heelemaal opgerolt in.
En as de ferwarreming aan staa en de son schijnt perreSIES op dat mantje dan ben ik daar.
Weeges dat is dan het fijnste plekje in het huis.
En as Pappa op de bank slaap weeges hij moet feel hoeste en hij wil dat Mamma ook goet kan slaape dan lig ik sooo lekker bij Pappa!
Lekker feileg en warrem.
Mamma en Pappa finde dat heel erreg lief dat ik dan soo lekker slaap weeges ik kom niet in de slaapkaamer om daar te slaape.
Dat is feel te onrusteg weeges Simon sit daar snagts te speele.
En eer dat die slaap. Pfff nau.
Mamma en Pappa finde het niet erreg affetoe aa-part slaape. Se segge dat is juis goet.
Goet slaape is belang-rijk. Ook foor tweefoeters.
En se finde het fijn dat ik so blij ben as der iemant op de bank slaap.
Ik fint het ook soooo fijn as de Losjéé der is weeges dan lig ik der ook lekker teegen aan.
Leipe broertje
Simon is nau meer dan een jaar bij ons en hij is nog stees ons kleine leipe broertje maar hij is wel ferander in een jaar fan se tijt.
Hij is heul groot gegroei!!
Mamma en de Losjéé hebbe op inter-net gesogt en dinge geleese oofer katte die lijke op Simon.
En se segge hij lijk op se Turrekse Fan.
Een Turrekse Fan watte? Fan wie? Fan hoe?
Neeehee seg Mamma.. Een Turrekse Fan.
Dat is een soort kat en die komt fan se oor-sprong foor in het Van meer in Oost-Anaatoolie in het lant fan Turkeije. Se houde fan waater, se sijn slim en se sijn pas klaar met groeie as se drie tot fijf jaare fan se leeftijt sijn!
Mamma seg hier is wat fan de informaazie: https://www.huisdieren.nu/katten/rassen/halflanghaar/turkse-van/
En Mamma seg ook as je soek op Google naar ‘van kedisi’ dan krijg je footoos fan andere katte en die lijke egt heel feel op Simon. Die footoos sijn hier:
https://www.shutterstock.com/nl/search/van-kedisi
Doof
Mamma seg hij is niet een kat fan se ras weeges hij heef geen stam-boom en mamma heef hem geret weeges hij was as kitten bij mense en niemant wou hem daar hebbe weeges hij is doof en daarom heef hij ekstera besgerreming noodeg.
Weeges hij hoor geen gefaar, hij hoor egt bijna heelemaal niets.
Alleen hooge geluide hoor hij soms.
En dan sgrikt hij weeges hij denk wat is dat nau!
De tweefoeters waar hij woonde fonde dat moeieluk, dat hij doof is.
Bij ons kan hij wel feileg woone.
Weeges Mamma is ook doof en se begrijp hem dus heel goet.
Omdat wij boofe woone en onse balkon heef Pappa met gaas gedaan.
So kunne wij gewoon buite sijn sonder dat Mamma en Pappa bang sijn fan oh oh jeej straks falle se naar beneeje.
Klein
De deur kan gewoon oope en dan is het niet erreg as we buite sijn.
Daarom sei Mamma toen teege Pappa en Fre fan kommee we gaan een doofe kaatertje redde!
En Pappa en Fre die seide allebei geen nee en toen ginge se met de auto so naar de stat fan Rotterdam. En toen hebbe se hem opgehaal fooreg jaar.
Ik kom ook uit de stat fan Rotterdam.
Mamma seg jij kom fan Rotjeknor en je ben me kleine krootekooker.
Nou jaaa!
Hoe kom se der bei. Kroote stinke as je se kook. Geef mij maar gewoon ansjoofies.
Nou en toen was der hier dus een kleine doofe krootekooker en die was me tog een partij druk!
Egt eerlek heus waar ik moes deraan wenne.
Ik dagt dat ik de zoemies kon hebbe maar Simon die kan nog feel erreger de zoemies hebbe.
Sijn bijnaam wert al heel gauw Simon de Slooper weeges niks bleef heel as se nie uitkeeke.
Hij moes ooferal bij en alles weete.
En alles fiel om en hij sgrok nie.
En de stofsuigermonster loeide en hij sgrok nie.
Hij fiel fan boofenin de kapstok so naar beneeje met de heele kapstok derbij en hij sgrok nie!!
En hij loop nog stees te sgreewe weeges hij hoor se eige nie.
Hij is soms nog stees dat ie denk fan waar is iedejeeeen!
En dan sijn we gewoon in de huiskaamer.
Dan moet Chester hem haale of Tiga doet dat of Fre die seg ooooh Siem!
Kom maar Siem!
En dan istie heelemaal blij fan ik ben nie alleen en dan looptie weer mee en dan is ie weer gerust-gestel.
Chester en Simon
Chester font hem fanaf de eerste dag meteen lief en Chester ging hem wasse.
Dat was wel noodeg want we fonde allemaal dat ie stonk.
Simon en Chester sijn egt so lief bij mekaar.
Chester doet faader speele.
Tiga doet hem soms wasse en doet hem dinge leere en ik wil heel soms tikkertje speele maar niet te faak.
Weeges hij is so groot geworde!!
Egt eerlek heus waar die Simon die is nog stees een kitten in se hoof maar hij is nog grooter
dan Tiga! En Tiga is een ténk fan een kaater!
Ik ben nau de kleinste in huis!
En Mamma en de Losjéé segge weeges dat se denke dat hij wel Turrekse Fan in se bloet hep, dat hij nog nie klaar is met groeie fan se liggaam.
Dus dat ie nog grooter kén worde!
Weeges hij heef nog steets se beerepoote seg mamma.
En se seg ook se fagt foelt anders dan die fan ons.
Mamma seg alles klop fan se fagt en hoe die deruit sie en se kaa-rakter en ook se doof en se twee fersgillende ooge met de Turrekse Fan.
Dus Mamma seg Leootje hou je fast, met die jonge gaan we nog een hoop mee-maake.
En daar mag jij as raasende rieporter oofer sgrijfe.
Ik fint het best as ik me snoepies maar krijg weeges snoepies is leefe.
En warrem en son is ook leefe.
Nou mijn ferhaal oofer kleine groote Simon is klaar, ik fint egt ik heb duisent snoepies ferdien fandaag. Mamma? Mam!
Mag ik fan die cosmaa snoepies met kip?? Ja? Ja? Assebief??
Jaaaaaaaaaaaaaaa!!! Snoepies! Dankiewel!!!
Doewie! Tot de follegende keer!!
Leootje
Het is soep met stukjes erin. Soms is dat kip (ouwe kip hoor geen zorgen Pipi en Dotje) en soms is dat zalm. Het zit in een soort bekertje met een dekseltje erop. Dat dekseltje is er voor dat als je niet meteen alles op je bordje of in je bakje krijgt.
de andere helft zat natuurlijk nog in dat ding. Op de foto kan je zien hoe ik dat doe. Gewoon lekker voor het bordje gaan zitten en dan met je tong alles oplikken. Je kan ook als je dat liever hebt en als je van inspekdingesen houdt eerst ff voorzichting met je pootje een beetje er uit halen. En dan het van je pootje aflikken.
Nou toen keek Frau dus wel om hihi. Wat is er Minnie froeg ze verschrikt. Ik liep naar de keuken en ik liep weer terug. Hopende dat ze de hint zou begrijpen. Helaas snapte ze me niet helemaal. Ze liep wel mee maar pakte niet dat bekertje met dat lekkere soepje voor mij. Oke dacht ik. Wat nu? En toen bedacht ik me om bij het schaaltje te gaan staan en daar MAUW te zeggen.
Hoi lieve vriendjes, daar ben ik weer en deze keer wil ik ook Molly straks wat laten vertellen want we zijn hier erg trots op haar. Is het bij jullie ook zo koud? Nou, hier wel hoor en vorige week was er wat speciaals hier. Het was heel koud, nu ja niet eens zo koud zei mijn vrouw als je naar de thermometer keek maar voor het gevoel was het veel kouder. En je gevoel mag natuurlijk niet koud zijn, maar hoort warm te zijn. Dat is het beste.
Maar goed, omdat het zo koud was, had onze man achter in de berging een bak voor de konijntjes gezet en mochten zij daar zitten in plaats van buiten. Ze hadden al een huis dat zowat helemaal dicht zat vanwege de kou maar nu konden ze lekker binnen. Ik geloof alleen dat zij het er niet zo leuk vonden, behalve als ze door de berging heen konden rennen. Dan moet je als konijn zijnde natuurlijk ook alles besnuffelen en bekijken. Dat zou ik als katermans ook doen immers.
Nou, ik was dus buiten gegaan toen er witte vlokken vielen. Zoals jullie wel weten ben ik een zwarte kat met een beetje wit. Nou, toen niet meer. Ik had nog even buiten in de groene tent gezeten waar Lucky in de zomer wel eens in zit maar mijn huis staat al een poosje binnen dus daarin schuilen ging niet. Dat komt wel weer terug maar pas als het voorjaar is zeggen mijn mensen. Dus daar wacht ik dan gewoon op, dat vind ik niet erg want ik heb best veel geduld. Dat zal wel wat met mijn leeftijd te maken kunnen hebben maar eigenlijk ben ik altijd al een rustige poezendame geweest naar mijn idee. Maar goed, ik dus naar buiten in een sneeuwbui en toen ik binnenkwam wisten mijn mensen niet wat ze zagen! Ze dachten even dat er een andere poes binnen gekomen was door het luik want ik was ineens niet meer zwart maar gewoon zwart wit geworden! Nu ja zeg….ze zagen toch wel snel dat ik het gewoon was hoor.
Mand
Knuffelen find ik het allerfijnste dat er bestaat, nog fijner dan kouwstiks eeten, nog fijner dan geborsteld worden!, ik hau van zachte aaitjes over mijn hoofd, stefig krabbelen op mijn rug, kusjes op mijn buik, en fooral aaien aan mijn wangen… ooo dat is zo geweldig, en weeten jullie wat het alleralleALLERfijnste is?, geknuffeld worden terwijl ik in mijn gras lig, met het zonnetje dat warm op mijn lijf schijnt… iets fijners bestaat er op de hele weereld niet!
door rennen!!
Lieve allemaal, de wolken hadden besloten om de hele tijd sneeuw naar beneden te laten vallen hier in Brabant. En in mijn forige blog had ik het over warme dekentjes en wat je kan doen als je het koud hebt. Veel van jullie hadden al dekentjes en warme plekken. Fandaag ga ik verder oofer dees onderwerp maar dan voor je buik.
smaak wil ik en wil ik vlees of een snek. Dees keer heb ik gekozen voor een snek. Jij mag zelf kiezen wat je wilt. Ga bij dat zakje keihard mauwen zodat je mens weet van: ‘Ah, dit wil je dus!’.
Wachte