
Nou gelukkig de sneeuw is weg. Ik kan mijn straat weer zien en dat er mensen lopen en wat ze doen. Zult u zeggen maar jij bent toch een binnenkater Bert. Jawel. Juist daarom.
Als binnenkater heb ik graag dat alles in mijn leefe elke dag hetzelfde is behalve dan mijn afondeten. Daar wil ik elke dag iets anders voor en maakt mij niet uit wat het is als het maar lekker is, dus daar ben ik heel gemakkelijk in.
Dus behalve dit hou ik niet van veranderingen.
De straat
Het is mijn werk om de straat te controleren en ik heb ook nog ander werk in huis, maar daar gaat het nou niet om. Wel om de straat.
Ik zit in de vensterbank en ik kijk, ’s nachts en overdag. ’s Nachts is meer voor mezelf als hobbie omdat ik dan naar de autolampen kijk die komen en gaan, dat is zo mooi, daar kan ik een hele tijd naar kijken en dan ben ik ontspannen en dan ga ik op bed slapen bij mijn vrouw.
Overdag is om op te letten, dat er in de straat geen gekke dingen gebeuren. Het leefe moet veilig zijn.
Anders
Maar met die sneeuw was alles anders. Er waren minder mensen en als er mensen waren dan liepen ze raar. Of er kwamen kinderen die schreeuwen en rennen, eerlijk waar, waarom dat moest dat snap ik niet.
Het moeilijkste was dat ik de straat niet meer zag. Overal lag de sneeuw, en wat is dan wat? Ik wist het niet goed.
Gewoon
Gisteren kwam het gewone terug en vanmorgen was de straat weer de straat. Alles is in orde, zag ik. De mensen waren er weer en ze liepen gewoon. De auto’s en de bussen reden weer zoals ze eerst reden. Dus ik foelde me rustiger in mezelf en na de controle heb ik tefreden geslapen, echt heel lang, dat was superfijn.



