
Ik slaap zoals ik slaap maar als ik ekstra fijn wil slapen dan doe mijn voorpoot over mijn kop. Dat is alleen voor als ik begin met slapen.
Op Feesboek zie ik dat mijn vrienden soms op hun rug liggen te slapen. Of met alle poten naar alle kanten op dat je zomaar hun buik kunt zien. En ze slápen dus ze denken niet wat ik heb, dat ik moet opletten want je weet nooit.
Maar ik ben dan ook een kater met angstklachten. Ook al heb ik meediesijnen en een feilig thuis, het is toch snel dat ik bang ben of onzeker of dat ik steun van thuis nodig heb.
Durf
Misschien is het wel fijn om op je rug te slapen.
Of dat je poten gewoon zijn waar ze zijn.
Ik kan het niet.
Ik bedoel ik durf het niet.
Feilig
Wegens dat ik snel bang ben slaap ik het liefste superduper feilig. Dat is op het kussen op de bank daar kan ik de hele kamer zien als ik wakker ben dus dan weet ik meteen hoe en wat er aan de hand is.
Of op het dekentje in de hoek van de bank, dat is dichtbij de werktafel van mijn vrouw dat is goed voor mijn gefoel, ik doezel en dan hoor ik haar tikken en in boeken bladeren en aan de telefoon praten, dat is ook gezellig.
Of ik slaap op het krukje dat bij de werktafel staat en dan begin ik meestal met een poot over mijn kop:
- het is warm want mijn kop is warm en mijn poot is warm dus samen is dat zekerweten warm
- ik zie dan niks en het is donker ook al is het overdag maar als ik wil kan ik toch kijken
- het gefoel is gezellig samen met mezelf en daar heb ik ook steun aan, dan heb ik zelfvertrouwen
Uitrusten
Dat is mijn tip voor iedereen die het moeilijk findt om in slaap te komen. Dus je gaat gemakkelijk liggen, ergens waar je steun van thuis hebt, en dan doe je je poot over je kop. En ook al kun je dan nog niet slapen, dan kun je wel uitrusten en dat is ook belangrijk.



