Ik doe mijn leefe per dag dat is gewoon zo maar het is ook zo dat ik dingen leer en onthou en daarom weet ik wat ik moet doen als het weer heel warm is.
Gewoon warm is fijn.
Dan gaat het leefe vanzelf.
Ik lig in de zon te slapen, ik hang in de vensterbank, ik foel de zon en de warmte en alles is goed. En na de avondknuffel ga ik mee naar de slaapkamer, dan spring ik op het bed en slaap op mijn kussen een beetje mee. Dat is gezellig.
Te warm
Alleen nou was het veel te warm voor het gezellige. Ik moest beneden slapen dat foelde ik gewoon en ik was best eenzaam, dat is wegens dat ik eigenlijk saame wilde zijn maar boven was te warm voor een jongen met een dikke vagt.
Dus dat kon niet.
Wat heb ik nou gedaan toen het heel warm was:
- blijfe drinken en eete dat is mijn baasis
- ik deed niks aan de controle van de straat dat was gewoon te moeliijk
- uit de vensterbank blijfen ik heb het wel geprobeerd maar het was te heet en van binnen wist ik meteen dit moet ik niet doen
- veel liggen en soms dichtbij het waaiding en soms onder de vensterbank daar had ik ook waai, en dan slaape of doezelen
- ik zorgde dat ik vaak geaaid werd wegens de losse haren in mijn vagt
Aktief
Verder deed ik niks.
Dan zegt u dat is ook gemakkelijk, maar van binnen wist ik wel dat ik in mijn gewoone leefe een aktieve kater ben. Dat ik graag met de krant scheur. En in de vensterbank zit en dan de straat controleer. Dat ik ook vaak door het huis loop, want je weet maar nooit en je moet toch weete wat er in je eigen huis gebeurt. En soms speel ik en ik rol heen en weer.
Het was allemaal weg, het was te warm, ik kon het niet.
Dus ik had geduld.
Toen kwam de regen en ik ging bijkomen en mezelf wassen. En als de slaapkamer weer in orde is dan ga ik ook weer boven slapen.
Dus dat ga ik doen als het weer zo warm is: niks. En geduld foelen.
Op een dag wist ik het. Scheuren met de krant dat is mijn hobbie. Ik doe het soms en wanneer weet ik nooit, want ik heb dan een gefoel van binnen nodig. Komt het gefoel, dan scheur ik. Anders niet. Maar ik heb wel een probleem thuis.
Wat ik wil fertellen begint een hele poos geleden, jaren geleden zegt mijn vrouw. Toen kwam er een kast op de slaapkamer. Ik was er bang voor.
Gisteren schreef Loesje over de ferandering in haar leefe wegens dat haar vrouw nou foor alteit thuis gaat zijn. En dat ze ongerust was ofer hoe dat dan moest. Ik weet daar iets ofer.
Ik find je moet als katerman een doel hebben in je leefe. Voor mij is dat mijn werk goed doen als controleur van de straat en dat ik goed kan ontspannen. Maar eigenlijk, eerlijk waar, wil ik ook Meen Koen worden.