Hoi allemaal, ik hoop dat jullie toch een fijn wiekent hebben na deze hitte. Het is buiten kei-heet geweest. En de zon heeft volgens mij in de plenning dat hij nog veel langer wil blijven, ook na de regen.
Dus we moeten met zijn allen goed blijven drinken. Het maakt niet uit of je nu water drinkt of soepjes of poeselimonade. Zolang je maar drinkt. En je mens moet natuurlijk ook genoeg drinken. En zeker omdat het al een tijdje zo warm is geweest. Deze week was het allemaal wat moeilijk voor mij en wat ik daar mee bedoel ga ik vertellen.
Over de zomer
Het was heel lang kei-warm buiten. Zo warm dat het binnen ook kei-warm is. Dat is dus de zomer. Als ik heel eerlijk ben vind ik de zomer niet zo fijn. Ik vind de zomer moeilijk. Dat is omdat alles anders is. In de zomer is de zon er langer dan de maan. En eerlijk is eerlijk, ik ben een gefoelige kater die ’s avonds graag bij mijn vrouw opschoot ligt voor een voorleesverhaaltje. Dat is mijn zwak. Ik hou van voorlezen en van haar gefriemel aan mijn lijf terwijl ze voorleest. Dus deze lange dagen met alleen maar zon vind ik heel moeilijk.
Doordat de zon zo fel is, worden de buiten tegels in de tuin kei-heet en mag ik pas na 8 uur in de avond naar buiten want dan zijn de tegels wat koeler. En dan begin ik meteen aan mijn tuinkontroole als me dat nog lukt. Want de warmte maakt me ook best wel moe.
Tuinkontroole
De tuinkontroole gaat zo. Eerst ga ik kijken of ik nog water kan drinken uit het zwembad maar meestal ligt het zeil er dan al op. Dat is zodat er geen beestjes en blaadjes inkomen, zegt mijn vrouw. Op het zeil kan ik ook staan. Dat is nieuw en dat heb ik pas ontdekt.
Omdat ik dacht dat ik water kon drinken en toen was er gewoon ineens dat zeil daar. Zie je mij stoer staan? Dat durfde ik. Nu wil ik het niet meer. Dat komt omdat ik het nu kan. En nu weet ik ook wat er gebeurt als ik met mijn poten op het zeil ga staan, dan beweegt het zeil >omdat het op het water ligt. Dus eigenlijk loop je dan over het water. Ik durft niet helemaal het zeil over daar beweegt het zeil te veel voor. Dan vind ik het eng worden. Meer dan dat doe ik er eigenlijk niet mee.
Struiken
In de zomer mag ik langer opblijven en buiten zijn dan anders. In de herst en winter heb ik een speesjaale tijd. Dan moet ik voor het donker al naar binnen. En dat is best vroeg. Volgens mijn klokje zou het dan al 6 uur zijn in de avond en niet 8 uur.
Verder heb ik afgelopen week niet veel gedaan. Als ik naar buiten mocht, dan hield ik het simpel en dan deed ik een makkelijke tjek. Nou ja, alle beestjes waren in hun nest. Daar is het denk ik koeler dan in de tuin. En naast het water van het zwembad was er niks om te tjekken. Maar ik vond dat ook niet erg.
Naar binnen
Wanneer ik naar binnen moet, zeur ik eerst om een snek. Want ik vind dat gewoon lekker als ik van buiten af kom. Meestal krijg ik een snek voor de tanden met kipsmaak van Dentalife. Lekker spul hoor. Daar voel ik me gewoon fijner bij. Dat is een roetiene-gefoel denk ik.
Daarna ga ik kei-veel water drinken omdat ik dan dorst heb. Binnen heb ik een paar waterbakjes staan zodat ik altijd ergens kan drinken. Uit de kraan op de wastafel is ook lekker. Daar drink ik ook graag. En met deze hitte ga ik dan daar op de overloop liggen. Dat is een klein halletje waar de slaapkamers zijn. Alle andere dingen zoals oer zijn en jaage op mij muise en super-kontroole in de tuin moeten maar even wachten tot de zon echt helemaal weg is.
Te warm
Deze week was het te warm en te moeilijk voor mij. Ik begreep wel van de weer-meneer dat de wolken weer ruzie hebben. Dat betekent dat er kei-veel herrie komt en dat de wolken gaan huilen dus er komt kei-veel regen waardoor het kouder gaat worden. Nou wolken, van mij mag je! Dan hoeft de zomer niet meer moeilijk te doen net als wij.

In mijn tuintje is het nu heel fijn. Het zwembad is er met lekker water. Het water is niet heel erg koud meer maar een beetje lauw en dat vind ik lekker smaken. Ik klim graag op de rand om wat te drinken. Mijn vrouw is er bij want ze denkt dat ik soms in het water kan vallen. Dat kan, dat kan ook van niet. Ik weet het niet. Ik heb geen zwemdiploma dus ik vind het fijn als mijn vrouw erbij is. Dan weet ik zeker dat er niks gebeurt.
Mijn kop was ineens niet meer bij de foguls maar bij dat verschrikkelijke herrie ding. Mijn hart klopte ineens sneller dan normaal en mijn oren waren gespitst en alert. Met mijn grote oog keek ik naar waar het vandaan kwam. Wil ik hier iets mee? vroeg ik mezelf. Nee. Dit is eng en ik moet weg. Mijn lijf en ik zijn best geschrokken van dat rijdend monster. Mijn poote zijn heel snel en rennen meteen weg van waar ik zat. Ik spot een paar stoelen en rees daar meteen heen. Daar ben ik veilig! Mijn poote trillen een beetje en mijn rug haren staan overeind. Wat een kabaal maakt dat monster zeg! Ik voel me alles behalve veilig.
Gelukkig zie ik mijn vrouw die naar me toegelopen komt. Dan wordt het iets veiliger maar ik blijf zitten waar ik zit. Als het monster langs onze schutting staat pakt hij zo’n grote bak op en schud hij het drie keer zodat de bak helemaal leeg is. Nou ik kan je zeggen, ik maak niet zo’n rommel en ik eet mijn eten netjes op zodat er geen restjes over zijn. Misschien moet mijn vrouw dat ook maar doen. Dan hoeft dat monster ook niet langs te komen.
Hoi allemaal, ik hoop dat jullie een fijne vakanzie hebben. Het is nog steeds de grote zomervakanzie. Iedereen is of gaat weg. Wij niet.
Als ik eerlijk ben van mezelf dan kan ik gerust zeggen dat ik een snoepkont ben. Ik lust heel veel en vooral als het met kipsmaak is. Of het nou voor speesjaal voor katten is of niet dat maar niet uit. Met sneks ben ik niet moeilijk en ik wil best altijd snektester zijn. Dat lijkt me echt heel koel. Dat je gewoon alle sneks gratis mag uitproberen en dat je dan je mening mag geven of je het lekker vindt of niet. Nou, zo’n droombaan wil ik wel. Volgens mij is daar een naam voor, namelijk boergondies. Als je boergondies bent wil dat zeggen dat je gewoon alles lekker vindt en dat je ook echt geniet van je eten. Eerlijk is eerlijk, ik ben boergondies! Zoals ik al zei vooral kipsmaak maar ik vind zoete joggurt ook erg lekker. Zeker als er een sausje bij zit van aardbeien, die zijn het lekkerst.
Maar ik was nog niet alles kwijt. Ik dacht van wel maar dat was niet zo. Ik had gewoon even iets langer op de bak moeten wachten. Nu lag er een spoor door de huiskamer heen en mijn billen waren vies. Ik voelde me alles behalve een katermans. Dit had ik nog nooit eerder meegemaakt en ik vond het niet leuk. Wat moest ik nu doen? Ik had geen zin om mijn achterwerk te poetsen. Dat stonk nog steeds naar Brammiegeur. Misschien moet ik maar gewoon wachten dan gaat het vanzelf wel weg. Natuurlijk kreeg ik daar de kans niet voor want mijn vrouw was er ook. Die was in de keuken bezig toen het allemaal gebeurde. Ik hoorde haar iets zeggen over dat het niet erg is en dat we mijn billen wel even gaan doen. De spoor in de kamer ging heel makkelijk weg. Dat was een doekje en schoonmaakmiddel. Daarmee veegde ze de spoor weg. En daarna maakte ze de vloer nog een keertje schoon met een sterkere schoonmaak zodat er geen restjes achterbleven.
Toen dat dus klaar was, was ik aan de beurt. Ik moest naar boven naar de badkamer. Nou ik kan je zeggen, ik ben heel erg boos geweest op haar. Ze zette me in de douche neer en deed de deur dicht. Ze pakte me vervolgens op en zette me op de wastafel. Daar ging de warmwater kraan open. Dat is niet de kant van waar ik normaal water drink. Ik drink altijd van de koudewater kant. Ze pakte een wasdoekje en maakte die onder de kraan nat. Daarna, eerlijk waar, ging ze met dat doekje naar mijn achterwerk! Nou ja zeg. Ik schaamde me al genoeg en nu zat ze aan mijn billen. Ik weet dat ik alles kan bespreken in de blog maar dit wordt toch lastig. Ze zat gewoon aan mijn katermans billen. En toen kwam het. Ik ging blazen en grommen want ik was gewoon boos. Dit is alles behalve leuk. Ik wilde van de wastafel af maar ze pakte me nog beet ook. Ze had me met haar hand vast in mijn nek. En ik kon gewoon nergens heen terwijl ze dat doekje heen en weer wreef.
Ik was nog niet buiten of ik zag allemaal fladders. Van die kleine donsjes met van die mooie zachte veren. Mijn vrouw doet deze fladders voeren met speesjaal voer. Dat zijn van die korreltjes en zaadjes die je bij een dierenwinkel kunt kopen. De donsjes vinden het erg lekker want ze komen steeds terug. Soms hangt mijn vrouw ook pinda’s in een netje aan de schutting, die eten de donsjes ook. Ik ging me furstoppen in de struiken voor de donsjes, want dan kunnen ze me niet zien. Daar ga ik dan zitten en wachten tot er een donsje dichtbij komt. Meestal plen ik dit. Dan bedenk ik van te voren eerst waar ik wil gaan zitten.
Ik tikte nog met mijn rechter poot tegen het donsje aan en daarna nog een keertje met links maar het donsje deed niks meer. Het fladderde niet eens meer. Dat was best saai. Toen kwam mijn vrouw naar buiten en pakte zij het donsje op. Mijn vrouw keek me ook aan en zei ‘oh Brammie toch, is het je toch gelukt kereltje’. Jaaa zeker! mauwde ik. En ik voelde me best trots dat ik dat donsje had gevangen. Nu moest het donsje gewoon weer normaal gaan doen en weer gaan fladderen.
is het echt niet. Dan val je op je zijkant en dan ben je bijna klaar voor de jooga poose. Tjek even of je nog zen bent. Voel jij je nog fijn in je kop? En is je lijf rielekst? Zou je kunnen slaape en gaape? Goed! Dat hebben we nodig. Kom nu overeind tot een zit poose alsof jij je gaat wasse bij je prive zaake. Je voelt dat je rug helemaal soepel is. Dan mag je zelf kiezen welke kant jij wil dat je kop op gaat. Dat mag links zijn maar dat mag ook rechts zijn. Wat jij denkt dat fijner is op dat moment. Dan ga je met je kop naar voren. Je voelt dat je lijf helemaal van eelastiek is. Dat je dus los bent. Blijf zo even in deze poose voor een paar tellen. Furgeet niet om in en uit te ademen. Dat doe je heel langzaam. Alsof je bijna gaat gaape. Gaape mag dan ook wel. Dan ben je gewoon helemaal los. Heerlijk! Zo moeten we blijven.
Als je denkt dat je klaar bent en je voelt je echt heel fijn, dan kan je nog even een koeling daun doen. Dat is wanneer je na de jooga even een dutje doet. Dan kan je lichaam ook even herstellen van je jooga strek oefening. Zorg wel dat je dutje niet de heledag duurt maar dat je het maar een uurtje doet of zo. Anders is het zonde van je dag en van je jooga. Want van je jooga krijg je ook energie om te rennen en te spelen maar je krijgt er ook honger van. En ik vind het belangrijk dat je goed doet eete. Deze jooga poose mag je doen wanneer je dat wilt en wanneer je zin hebt.