
Sinds ik mijn hobbie heb ontdekt, en dat is scheuren met de krant, heb ik ook ontdekt dat ik slaape op de krant fijn vind. “Maar Bertje, je hebt een zacht kussen op de bank,” zei mijn vrouw. Ja, nee dat is toch iets anders.
Slaape
Als seeniejor katerman hou ik veel van slaape en ik kan het ook best goed, dat is gewoon zo:
- ik doe dutjes op de bank, daar heb ik een groot kussen maat Bert
- soms slaap ik oferdag op het tapijt met mijn vrouw, alleen als zij ermee begint
- als het nacht is dan slaap ik hele stukken mee op het bed
- ik heb ook mijn doos voor af en toe een dutje
- in de vensterbank slaap ik in de zon dat is superfijn
- ik fergeet nou vast iets
Leeuwen
Dus slaape? Ik kan het. Ik doe het. Maar nou ik kranten scheur, is er iets nieuws bij gekomen. Elke keer als ik een nieuwe krant heb en daar heb ik flink mee gescheurd, dan ga ik er lekker op liggen. Het gefoel is nog steeds oer van dat je een gefaarlijke katerman bent, maar wel rustiger dan bij het scheuren. Het oer is dat ik gewonnen heb en ik heb mijn eigen plek gemaakt om te slaape.
Dat komt wegens heel froeger toen er teigers en leeuwen waren en die leefden helemaal in de natuur dus die hadden geen bank om op te slaape die moesten dat maken met hun eigen oer-gefoel.
Nou ben ik wel een tefreden binnenkater maar ik heb nog steeds oer in mij. Daarom is scheuren mijn hobbie, dan foel ik het goed. En ook is het daarom dat ik erna op mijn eigen krantscheur slaap, dat ik als leeuw zijnde een eigen plek heb gemaakt om te slaape.
En dan slaap je goed, dat is mijn erfaring.
Tweedes
Ik wil ook nog zeggen dat ik thuis de krant altijd krijg als tweedes dus ik mag ermee doen wat ik wil, daar is het voor.

Wegens dat ik huiskater ben, is het zo dat ik ook ferantwoordelijk ben voor hoe het thuis is. Dus dat is iets anders dan de straat controleren dat doe ik als mijn werk.
Haai laaileuters en knollevreters,
Karnaval…?
Juist ja VIJF poezedames!
Whaaaa haaaaaa ik moet krijsen.
Als huiskater zijnde woon je natuurlijk in het hele huis, en het is dan ook stom vind ik dat ik niet op de berging mag komen dat is toch ook mijn huis? Maar het mag niet. Misschien is dat de allerfeiligste plek van mijn vrouw net zoals ik ook een allerfeiligste plek heb.