Nau er steeds veel zon is ben ik de hele dag en vaak ook de hele afond in mijn tuin, ik vind het het geselligste als mijn mensen er ook zijn, maar dat kan niet altijd zeggen ze, jammer maar ik vermaak me alleen ook wel hoor, in de ochtend, als het nog niet te warm is, kijk en snuffel ik oferal, als de zon presies bofen mijn tuin is kruip ik onder mijn stretsjer en hau daar vandaan alles in de gaaten, Met je ogen dicht hè Keef! roept mijn vrouw, nee natuurlijk niet!, ik slaap niet tijdens mijn werk, en als ik mijn ogen soms dicht heb is dat alleen omdat ik nadenk.
Brokjes
Mikkie ligt op het schuurtje, of in de tuin naast mij, dat mag eigenlijk niet maar hij maakt zich klein en ligt in de planten ferstopt, de mensen van wie de tuin is zien hem niet eens als ze langs hem lopen, tussendoor komen mijn mensen ons een paar brokjes brengen, zodat we genoeg eenersjie hebben om goed op te letten, dat is ook noodig want er zijn nu veel grote vogels, ze heten ekst-ers, ze lopen gewoon over de grond en zijn heel brutaal, stiekem ben ik een beetje bang voor ze maar dat laat ik niet merken, ik ren op ze af zodat ze schrikken en wegvliegen, Mikkie probeert ze ook echt te fangen, maar dat doe ik niet.
Oer
Ik foel dat ik in mijn tuin meer oer word, zo noemt Bert dat altijd en dat is presies het goede woord!, ook al ben je huiskater of huispoes, je hebt toch nog het instinkt van tijgers en leeuwen in je lijf, van dat je zelf je eeten fangt en dat je gefaarlijk bent met grote witte tanden en scherpe klouwen, mijn vrouw zit nu te mompelen Ja, dat klopt wel, nau ja!!, alleen omdat ik de handen van mijn mensen probeer te fangen als ze me aaien als ik in de tuin lig?!, eerst geef ik kopjes en likjes en dan ineens ben ik OER!!, dat gaat vanzelf en daar kan ik niks aan doen.
Tijger
Ik fang de hele dag en de hele afond van alles, het liefste grassprieten, maar soms probeer ik ook insektjes te pakken, of mijn plestik dobbelstenen, of dus de handen van mijn mensen, het maakt me niks uit als ik een tijger ben, dus toen er ineens een metaalen rek stond op mijn gras, waar allemaal natte dingen aan hingen (folgens mijn vrouw heet dat een wasrek, dat kan best) wist ik meteen wat ik moest doen: ik sloeg mijn nagels in een grote lap en probeerde me zo omhoog te trekken!, ik focht met de lap, mijn mensen zaten te lachen en froegen wat ik aan het doen was, zagen ze dan niet dat ik tuintijger Kever was?, het lukte me niet om omhoog te klimmen, dus ik liet me zakken en ging tegen het gras trappen, want dat doen tijgers in het wild ook.
Knuffels
Die afond wilde ik snekkies, maar wat ik ook probeerde ik kreeg mijn zin niet, daarom ging ik aan de gordijnen zitten krabben, ik kroop er onderdoor en probeerde aan de achterkant erin te klimmen, mijn mensen waren helemaal ferbaasd, ze froegen of ik weer tuintijger Kever was, ja inderdaad!, maar efen later moest ik ineens heel erg tetteren, dat was omdat ik knuffels wilde, heeeeeeeel veel knuffels, die had ik oferdag als tuintijger nog veel te weinig gekregen!, daarom ging mijn man me borstelen, en daarna kroop ik bij mijn vrouw, ze aaide me en ik gaf haar steeds kusjes, ik sliep die hele nacht tussen mijn mensen in, dat was gesellig en feilig, ik was gewoon weer Kever de huiskater, een lieve jongen die muziek maakt en heel gefoelig is, en tuintijger Kever sliep ook, tot de zon weer opkwam.
***
Ik wens Zooka nog steeds veel beeterschap, en mevrouw Stokkie-Stefan ook!
Japie stuur ik heel veel feeliesietetters, en ik blijf natuurlijk gewoon doortetteren voor vreede!!
Hoi iedereen, hier ben ik weer, de bloggende roodwitte katermans. Ik heb deze week best wel weer een en ander meegemaakt.
naar buiten konden als we dat wilden. Dat is me toch een heleboel spannend zeg. Het is in de zomer veel minder lang donker dan in de winter maar het wordt wel een keer donker natuurlijk. En omdat het nu niks koud is, konden we samen buiten. Nu ja, niet mijn mensen maar wel samen met Molly en Dropje natuurlijk. In het donker kun je veel speuren en gluren zonder dat je gezien wordt. Dat is altijd goed, want daar houd ik als katermans erg van. Gisteren toen het nog licht was, zat ik zelfs echt helemaal in de struik. Ik was niet meer te zien maar kon zelf wel lekker rondkijken.
ik rond het tuinhuis aan het snuffelen en toen zagen mijn mensen haar ineens rare sprongen maken. Wat denk je? Ze had de muis waar we samen al een poosje op aan het jagen waren te pakken hoor! Ze was erg lief voor de muis want ze heeft er alleen mee gespeeld en toen mocht muisje later de struiken in.
Ik ben natuurlijk niet de beroerdste katermans als het om samen delen gaat. Dropje mocht van mij met de muis spelen en ik heb gekeken hoe ze dat doet. Dropje is wel ouder dan ik maar ze leert van mij hoe ze moet spelen. Ik heb ook samen met Molly wat gedeeld. Kijk, ik lig met warm weer vaker binnen dan buiten totdat het in de tuin wat aangenamer wordt en je daar lekker kunt relaxen. Echt niet in de zon hoor, want dan word ik misschien nog roder. Nu staat mijn buitenhuisje voorlopig permanent in de tuin en ik lag eerst op de stoep en daarna nog op tafel dus het huisje was niet bezet. En wat denken jullie? Tot mijn verbazing maar zeker ook tot die van mijn mensen gaat Molly er in zitten. Ze denken nu dat ik het huis verhuur als ik er zelf niet ben maar Molly mag er van mij net zo vaak in zitten of slapen als ze wil. Het kost haar niks want ik wil graag samen met haar delen. Dat vind ik gewoon fijn.
Hoi lieve allemaal, het is zomer. De zon schijnt de hele dag en het is echt al kei warm buiten. Doen jullie allemaal voorzichtig met dees warmte. Dat je genoeg poeselimonade drinkt, veel dutjes doet binnen waar het koel is en niet te veel aktief bezig bent?
Dit had ik ook toen ik op die ochtend buiten was. Alleen had ik geen kriebel in mijn billen, ik wilde gewoon gek doen van binnen in mijn lijf. Het oer-gevoel was er weer. En nu wilde ik ook lekker oer doen. Ik was buiten en ik voelde van binnen dat ik iets nieuws en iets stoers wilde doen. Iets wat ik nog niet eerder gedaan heb. Ergens in klimmen. Nu heb ik binnen een krabpaal waar ik in kan klimmen dus klimmen kan ik maar ik heb het nog nooit buiten gedaan. En buiten heb ik geen krabpaal maar wat boome en struiken.
Dus ik laat me zakken. Dan ga ik het nog maar een keer proberen want nu lukt het wel. Dat moet gewoon. Dus ik maak me klaar. Zet mijn billen in de houding en wiebel een paar keer tot ik durf te springen, en dan, hoppa! Weer een sprong en nu hang ik weer half in de struik. Folgens mij spring ik niet hard genoeg. Maar mijn voorpoote hebben een tak vast en nu krabbel ik met mijn achterpoote al wat ik kan de tak op. Na een paar minuute klimmen is het me gelukt. Ik sta in de struik en ik ben zo blij en trots dat het me gelukt is dat ik ineens gewoon een keiharde mauw los laat. Dees komt van diep van binnen, dat iedereen weet: Brammie is oer en het is hem gelukt! Trots ben ik zeker en ik blijf even trots in mijn struikje zitten totdat ik er genoeg van heb.
Het is warmer en ik foel het aan alles, ook dat ik de hele tijd aan het ferhaare ben. Het gaat nu vlug maar eerlijk waar, het gaat niet helemaal goed.
Haai piepeltjes from insaid en out
Wakkerrrr
ALAIFFFFFF