Lieve allemaal, vandaag heb ik een dutplek test. Dat is anders dan een snektest. Nou mag ik niet eete en me bek volproppen. Nee dees test is anders.
Een dutplek test is ook anders dan een slaapplek test. Het verschil tussen dees twee is best groot. Bij dutten doe je je oog maar eefe dicht. Misschien tien mienuute of zelf vijftien mienuute maar niet zo heel lang. Bij slapen doe je je oog dicht en dan ben je uure in dromenland. Sommige katers en poese kunnen de hele dag slapen. Ik ook soms.
Wasmand
Op de zolder waar mijn vrouw eerst woonde is een wasmand gekomen. Ik zag het toen ik naar boven liep om ergens te gaan dutten. Natuurlijk ben ik dan nieuwsgierig en dan moet ik van mezelf er heen.
Ik weet wat een wasmand is door dat mijn vrouw dit heeft verteld. Ik leer best veel van haar. Ze legt altijd uit wat iets is omdat ik overal bij wil zijn. Dat heb je als samen woont dan deel je bijna alles. Toen ik bovenstond moest ik gewoon naar de wasmand lopen. Ik wilde alles weten. Hoe ruikt het en welke kleur is het. Zit er iets in of toch ook weer niet. Pas ik er makkelijk in of is de wasmand te klein. Dees vragen komen altijd in mijn kop wanneer ik iets nieuws zie.
De gaap
Tijdens dat ik naar de wasmand liep kwam er ineens een gaap. Zomaar. Het kwam onverwacht en ik foelde van binnen dat ik klaar ben voor de duttest. Ik smakte heel even met mijn bek na de gaap. Dat gebeurd wel vaker. Bij de wasmand aangekomen zie ik dat het groot genoeg is voor mij, Mila en Toby. We kunnen er met z’n allen in. En de kleur is groen. Anders groen. Het is geen gras groen maar wel een groensoort alleen weet ik dees naam niet.
Mijn kop moest meteen eefe ruiken. Mijn neus snofte aan de rand van de wasmand en ik rook bijna niks. Een lichte geur van bloeme kwam nog in mij neus. Ik moest ervan niezen.
Lekker zacht
Toen ging ik eefe denke in mijn kop. Nou Brammie, wat wil je hier mee doen. Ga je erin of niet? En toen kwam er weer een gaap naar boven met een smak erachteraan. Mijn billen gingen bijna vanzelf HOP zo de mand in. Mijn kop kreeg niet eens de kans om te denke. Mijn lijf was al een beetje moe en die wilde al dutten.
Soms denk ik eerlijk waar dat mijn kop en lijf niet samen zijn zoals nu. Of mijn lijf is gewoon sneller dan mijn kop. Dus ik zat daar in de mand te kijken en te gapen. Is dit het dacht ik bij mezelf. Het foelt een beetje hard onder mijn billen maar ook wel wat warm. Zo zat ik een paar mienuute te denke en te foele. Wat gaan we doen Brammie vroeg ik mezelf af.
Ik hoorde voetstappen op de trap naar de zolder komen. Het is mijn vrouw die op bezoek is! Die zag ik al meteen dat ik klaar was voor een dut maar eerst moest ik uit de wasmand om met haar eefe te kletsen en te kriebelen. Natuurlijk werd ik opgepakt, half gewurgd en plat gekust met de woordjes Oh mijn lief manneke, knappe jongen wat heb ik je gemist. Ik jouw ook hoor maar laat me nou maar weer op de grond. Kijk vrouw, een wasmand en ik stond op het punt om daarin te gaan liggen. Mijn vrouw snapte dat ik erin wilde omdat ik terug liep naar de wasmand. Ik zie het knul, je wilt een warme dutplek. Ze deed wat was in de wasmand en pakte mij op. Ze zette mij na een kus (alweer) op de was in de wasmand.
Zo hee, dat is lekker zacht. Ik foel weer een gaap en ik kan hem niet tegen houden. Ik smakte weer na en besloot meteen om maar te gaan liggen. Het duurde niet lang voordat mijn dut overging in een slaap. Zeker nadat mijn vrouw mij nog eefe had gekriebeld toen ik net lag.
Het sijfer
Mijn dutplek test uitslag. Nou ik kan je mauwen dat het een super plek is wanneer er was in ligt. De mand zelf is groot genoeg. Zonder was kon het ook wel maar dat ligt niet zo zacht. Allebei zijn warm. Dus met en zonder was maakt geen verschil in warmte. Het helpt als je een mens hebt die je eefe kriebelt en wat woordjes zegt. Niet zoals mijn vrouw mij half wurgt en me plat kust. Gewoon subtiel, dat betekend heel zachtjes. Soms vind ik het fijn hoor dat zo knuffelt maar niet als ik wil dutten, dan moet alles zacht zijn.
De dutplek geef ik een sijfer van één tot tien. Één is slecht en tien is kei goed. Van mij krijgt het een acht! Wegens dat mijn vrouw mij zo knuffelt. Ik wens jullie allemaal een fijn wiekent.
Toen de snek op het bord ging, rook ik het al. Goed spul. Lekker spul. Ik kon geeneens wachten met eete ik begon meteen. Tonein uit de natuur, helemaal zonder iets erbij.
Lieve allemaal hier ben ik weer van mij eigen, met mij eigen letters. Foorige keer toen had ik seefe jaar verkering met mij Bert en u heb allemaal zofeel lief ge-ree-aa-geer. En het foelde warm en zacht, dan kan jou verkering uitkijke naa agt jaar.
Van mij eigen was ik flebbergesse! Assie flebbergesse heb dan bennie wel heel feel ferbaas. Jij denk Faaletienooo is ze kleine beebie, maar onse beebies van teegeswoordig feranner in pappas van onse toekoms. En nu woon ze twee jonges bij mevrouw Mia in ze huis en in ze hart. Dan feranner leefe zofeel want mevrouw Mia is nu Saame. Het geef mij hart zofeel geluk want soms weet jij, leefe breng ook geluk. En zij heb heel feel speesiejaale naam gekreege en mij vrouw zet ze letters goed. Het is Aiydan en Rannoch. Welkom lieve krullies en assie één jaar wor krijgie misschien ook jou eigen krultang.
Maar van mij hart wil ik tog zegge, jij ben zo een dapper poezemeisje lieve Zooka. Iedereen is trots op jou eigen. Ferannering is soms moeilijk en soms heel feel mooi. Jou gewoone leefe is nooit nie fan-selluf-spreekend. Assie ouwer wor weet jij zoies. Net als dattie weet dat jou hiejaasint straks krom hang van troopies, maar jou verkering blijf recht overeind. Daarom wil ik deze nog zegge: Roose ferwelk, scheepe kan fergaan. Maar mij verkering met mij Bert blijf foor alteit bestaan!
Ajoooo allemaaaal! Hier ben ik weer! Leootje fan de Haagse Katers!


Se moet het selluf weete. As wij het maar nie meer kreige.
Wat is het warm he! Soms zou ik willen dat er een rits in mijn vagtje zit. En dat ik het zo eefe uit zou kunnen doen. Wat zou Frau dan gek op kijken. Dan heeft ze ineens een naakt kat hihi. Nou heeft zij met dit weer ook heel weinig vagtjes aan dus ik denk dat ze me wel snapt.
Ik zat dus foor het raam. Je kan het op de footoo zien. En je ziet ook waarom ik daar zat als je goed kijkt. Het raam was oope. Dus ik zag niet alleen de foogul maar ik rook hem ook. Mijn staartje bewoog helemaal heen en weer. Zo opgewonden was ik er fan. Maar toen kwam het dus. Het raam ging dicht! He wat doe je nou? Dat mauwde ik. Mijn oortjes gingen rechtop staan en ik keek een beetje boos. Ff dacht ik zal ik in haar hand gaan bijten. Ze aaide me oofer mijn koppie en legde uit dat het raam dicht ging soodat het koel binnen zou blijfen. Want het zou suuper warm worden buiten.
Op de footoo zie je mij net weg loope. Want zeg nou zelf, wie wil er nou op de footoo als die aan het drinken is. Sowieso snap ik al dat gefootoo maak niet zo. Maar dat is iets foor een andere keer om te mauwen op de blog. Na het waterdrinken ging zij op weg en ik ging ff tsjillen. Lekker languit op de grond. Want die was nog lekker koel. Daarna heb ik mijn huistaken uitgefoerd en nog wat meer getsjilt. Want je kan beeter niet tefeel doen en fooral rustig aan doen als de cijfers buiten hooger worden. Dat is een graatis tip van deeze poes.