Nou ik het aan mijn nieren heb, eet ik ander eete en omdat het ook met kip is, lust ik het wel. En het rare is, ik foel me anders. Beter. Jonger. Ik ben wat mijn vrouw zegt fietaal.
Wat is fietaal
Fietaal is dat je ouder bent maar toch jonger kunt doen. Dat heb ik dus. Ik ben bijna zestien en ik kan weer dingen die ik deed toen ik pas vijftien was en die dingen zijn:
- ik spring in en uit de vensterbank ook soms keihard en het helpt wel dat er nou een matje ligt voor het houvast, maar ik moet wel springen en daar heb ik weer zin in
- traplopen gaat gemakkelijker en sneller, als mijn vrouw oferdag boven is ga ik weer kijken wat ze doet, ik wil wel weete wat er in huis gebeurt, daarvoor ben ik huisdier geworden dan mag je alles weete
- het speele werd langzaam minder de afgelopen tijd en nou is het weer meer; gisteren pakte ik een muis en ik speel ook graag met een dopje aan een feeter, dat is heel snel en ik ben ook snel
Mijn vrouw zegt ook dat ik helderder uit mijn ooge kijk. En dat ik steviger aanfoel. En dat ik vlugger zeg wat ik wil en dan harder miauw.
Dat is ook poositief.
Goed nieuws
Het is wel raar wegens dat het dus allemaal komt door ander eete. Ik eet bijna helemaal nierdiejeet, behalve in de mediesijnsnek en ik heb ook snek over mijn brokjes, anders lust ik ze niet.
Ik ben nog steeds eete aan het probeere. Dan krijg ik zomaar oferdag een bord met iets, daar ruik ik aan, ik eet een paar hapjes en dan weet ik het meteen het is lekker of niet. Hoe lang het probeere doorgaat dat weet ik niet, alleen ik blijf meedoen.
Dus het is goed nieuws, dat wilde ik eefe deelen.
Hiiiiiii liefe frientjes. Vandaag alweer de zofeelste blog. Wat gaan die weeke hard he?! Ik neem mij iedere keer voor ruim de tijd te neeme om de blog te schrijve, maar jullie weete ik ben een ouwe Oopa en herstellende van mijn gezond. Zo moet ik de dinge die ik te doen hep goed ferdeele over de week, want stresse daar word je ziek van.
slaapkamer 2 breede fensterbanken en als ik daar in spring heb ik heel goed uitsigt op de straat, maar ook in de ferte. In de zomer kan je de warme zon onder zien gaan, maar ik ga het een andere keer hebben ofer
Blauw
Jullie weete, nu ik zo oud ben heb ik niet zofeel trek meer, dus de ene dag eet ik wat meer en de andere dag wat minder. Ik lus wel vis en kip, maar soms smaakt het mij niet zo, dat ligt aan mij hoor en dan krijg ik beef. Mijn frouwtje is gek op vis. Op dinsdag is ze altijd eerder thuis van haar werk en dan komt ze boove en dan ruik ik het al, gerookte makreele!
De meneer
Het had de nodige poten in de aarde, maar na een fikse workout zitten we dan eindelijk alle drie in een rammelbakkie. Als door een wonder heb ik net geen wortel geschoten.
haar poespoort. Zo doet ze dat dus. Netjes blijven zitten, dan is het snel achter de rug.
een specialist over hoe nu verder. Daar horen we later meer over. Na een prik, een compliment dat ik echt een mooie kerel ben en dapper bovendien krijg ik toch die felbegeerde stempel en mag terug in het bakkie. Onderweg naar huis maak ik in mijn kop een lijst voor de volgende keer.
Als eerste wil ik iedereen bedanken dat ze forige week naar mijn film hebben gekeken en hebben nagedacht wat er zau kunnen zijn met mijn poot, jullie zijn de beste vrienden die er bestaan!, mijn vrouw zegt dat er hele goede tips bijzaten, en ze zegt ook dankjulliewel van mijn mensen!
Fooootuil
“Eten!” riep mijn vrouw en ik hees mezelf op van het matje waar ik lag uit te buiken om te gaan kijken wat er nou weer op mijn bord lag.