Lieve allemaal hier ben ik weer van mij eigen en vandaag hoop ik dat wij lente heb met zon en dat iedereen geniet van ze eigen.
Feesdag
Mij vrouw zeg Loes fandaag is Heemelfaart en zij zeg ook het is een feesdag. Selluf heb ik hier geen ferstand van want als seeniejorpoes kan jij nie alles weete en bijhouwe. Jij leer al zofeel assie met jou letters speel. Misschien denk u dat onse blog uit ze lucht kom valle maar daar val alleen reege uit. Jij moet jou kop fris houwe en jou letters dichbij jou hart.
Selluf vin ik taal van letters best moeiluk. Mij vrouw zeg Loes jij heb jou eigen taal, jij hoef geen onnerweis te folge. Toen moes ik wel bloose want soms ben ik tog onseeker. En wij krijg stees meer jeug van teegeswoordig op mij Bert ze blog. Zij heb weer ze eigen taal van geeme en kompjoeter. Maar ik zeg u in mij fertrouwe, als seeniejorpoes wil jij nog wel mee kunne. Mij Doorie zeg Mahammmm Uwes moet nie sjo ouwerwes doen. Maar jij bennie ouwerwes, jij heb meer tijd noodig foor jou ferannering. Jij gaa niemeer zofeel snel als toen jij jou eigen jeug was. Jij leef in jou dag en in jou gewoon.
Ouwer
Mij erfaring is ouwer worre gaa langsaam, het sluip onner jou vagt. Mij Bert heb er foorige week heel feel mooie letters ofer gemaak. Dan gaa jij selluf ook naadenke want dat is belangrijk. Jij wil graag mooi en rond blijfe maar op jou dag ben jij inees anners rond. Ouwer rond! Mij vrouw zeg dat het ze tande van tijd is. Maar assie jou tande niemeer heb wat moetie daar dan mee. Dan blijf alleen jou tijd ofer en assie geluk heb jou garnaaale.
Mij vrouw zeg Loes fóór jou antibiootiekuur zag jij er ouwer uit. Toen schrok ik wel van mij eigen want zoies wil jij nooit nie hoore. Ik zeg u eerluk, ik doe heel feel goed eete foor fietaamien en dat mij leefeswerk op ze ronding blijf. Als poezedame met verkering wil jij mooi zijn foor jou katerman. En jij wil dattie enersjie heb foor leefe en jou taak als Mantelpoes. Mij broer Oopa Floris krijs gewoon door. Hij heb geen boodschap aan tande van ze tijd. Dan moet jij fris zijn van jou gezond en jou enersjie goed ferdeele.
Heemelfaart
Maar er is meer want leefe geef mij eigen nog zo een biesonnere taak. Moeder van alle Sterre! Fandaag is speesiejaal want jij heb nie iedere Loesjesdag Heemelfaart. Het is ze biesonnere dag en daarom wil ik u fertelle dat er deze jaar in septemmer weer een Hoedjessjoow kom. Zondag kom onse aankonniging online op mij Doorie en mij eigen Feesboek. Maar fandaag is zofeel speesiejaal, dan mag jij best jou tip van jou sluijer optille. Misschien lees onse Sterrevriendjes mee en dat zij foel in ze hart, wij wor nooit nie fergeete. Eén keer in onse jaar moet wij alle hoedjes fersaamele en swaaie tot wij niemeer kan. Dat wij foel leefe breng ons weer Saame. Liefde foor onse Sterrevriendjes gaa nooit nie ferloore. Als Moeder van alle Sterre weet jij zoies. En assie seeniejorpoes ben weet jij nog meer want jij heb tande van jou tijd.
Dank u wel,
Loesje
Hoi allemaal, vandaag ben ik weer aan de beurt op de blog. Nu is er een nieuwe blogger bij, een Haagse katermans, zijn naam is Leootje. Wij doen om de beurten zodat iedereen een kans krijgt om een ferhaal te schrijven. Welkom Leootje, ik wens je heel veel blog plezier.
Pas geleden was ik aan mijn figuur aan het denken. Dat ik zo’n mooie maatje meer wil zijn net als mama Loesje en Trudi. Ik ben een lekkerbek en ik lust bijna alles. Een lekker visje of stukje kip gaat er altijd wel in. Ik ben gek op mijn eigen eten maar ook die van mijn mensen. Als mijn vrouw komt dan krijg ik altijd iets van haar. Soms is het een snoepje en een andere keer weer een staafje of een likwitsnack. Als mijn vrouw blijft eten in de middag of avond dan sta ik al paraat op de krabpaal. Ik wil alles zien en alles weten van wat zij gaat eten. In de middag eten ze broodjes met van alles erop. Meestal heeft ze kaas of vlees.
Pudding
Als ik dit stukje miauw is het de dag met de zon erin. Het is ook een andere dag. Een trieste dag foor Frau. Want zij moet haar mama en ik mijn mensenoma al een jaar en een paar maandjes missen. Daarom heb ik fanochtend haar gewekt door haar een lief kopje te geven. En ik heb haar arm een paar likjes gegeven. Zo wou ik laten weten dat ik haar heel lief find.
Ze ging al froeg de deur uit dus ikke had het rijk alleen. Eerst ben ik mijzelf eens uitgebreid gaan wassen. Zodat ik er op mijn allermooist uit zie als Frau weer terug is. Ook heb ik mijn foorpootnageltjes een maniekuure gegeven. En ook ben ikke mijn agterpootnageltjes natuurlijk niet furrgeten. Die heb ik ff een goede pedicure gegeefe.
Maar echt hoor ik schrok dus eerstens wel. Want dagt echt dat ze zomaar sonder het teege mij te zeggen of zonder toestemming te fraage andere poesjes ging kijken, aaien, ehhh MEW! Frau moest wel een beetje om mij lachen. Kom maar lekker op schoot Min dan ga ik je lekker aaien.
Dit jaar is het een raare lente vind ik, de ene dag is het lekker warm en droog, dan ben ik de hele dag buiten in mijn tuin, maar de folgende dag reegent de hele tijd, ik snap niet helemaal hoe dat kan en ik wil liefer dat er steeds zon is, alleen is dat dus niet zo, eerst dacht ik dat het wel zau komen, maar elke keer komt de reegen terug, soms ook met keiharde wind en van dat gerommel en geflits in de lugt, dan ga ik maar snel naar binnen.
Eeten
Hoi lieve vriendjes, hier ben ik Lucky weer. Deze keer ook gewoon weer op zondag. En vandaag is het als het goed is ook echt zondag want we hebben veel zon! Zouden ze deze dag daarom zo noemen? Ik vind dat erg fijn en ik denk dat het voor alle vriendjes die buiten komen zo is, toch? En als je niet buiten komt, dan kun je natuurlijk ook binnen op bijvoorbeeld de vensterbank gaan liggen als daar zon is want dat is altijd fijn.
open stond. Ik ben een altijd nieuwsgierige katermans dus ik naar binnen toe om daar alles te inspecteren en te bekijken. Wat denk je? Doet mijn man de deur dicht…en toen zat ik dus opgesloten. Dat is me al eens eerder gebeurd trouwens, gewoon in huis. Gelukkig kwam mijn vrouw wat later ook naar buiten omdat ze me niet meer zag en toen had ik zachtjes gemiauwd zodat ze wisten dat ik in het huis zat. Ze deed snel de deur open en ik kon weer buiten. Dat was wel zo prettig hoewel ik me best een poosje kan vermaken daar binnen hoor. Soms zitten er spinnetjes of andere kleine beestjes maar ik kan vooral alles goed besnuffelen en dat blijft toch wel een grote hobby. Maar ik heb toch veel liever dat ze de deur open laten staan zodat ik erin en eruit kan als ik dat zelf wil.
Omdat het ook nog best vaak regent, vinden de merels veel wormpjes voor hun kindjes. Denk dat ze vaak smullen daarvan en snel groot zullen zijn. Hopelijk zie ik ze dan ook eens allemaal samen in de tuin. Ik moet er alleen zelf toch niet aan denken om piertjes te eten. Dat lijkt me echt helemaal niks maar goed, ik ben dan ook geen vogel! Geef mij maar katten snacks, die kun je toch nooit genoeg krijgen! En als je goed eet, word je ook snel groot en sterk. Dat geldt niet alleen voor kittens en vogels maar voor alle diertjes. Ik ben ook heus ooit klein geweest, net als de vogels. Daarom heeft mijn vrouw er deze keer een foto bij gedaan van toen ik nog een kitten was. Ze zegt dat je nog goed kunt zien dat ik dat ben. Herkennen jullie mij nog wel nu ik zoveel groter geworden ben?