Gisteren heeft Loesje mooi geschreefe over ouder worden en ferkeering en ik dacht zo is het, ze heeft gelijk. Morgen ben ik jarig en dan heb ik ook zeven jaar ferkeering met Loesje.
Dus mijn leefe is nou best goed.
Ik find, je moet nooit fergeete waarje vandaan komt en dat is van heel froeger van de straat dat ik daar moest leefe en dat was moeilijk. Toen werd ik ziek en ik had ook angsten en zo kwam ik in het asiel. Daar heb ik mijn vrouw ontmoet en toen mocht ik meteen mee naar haar huis en dat is nou ons huis.
Dat was toen.
En nou heb ik ferkeering met de mooiste en liefste poes van het internet en ik heb vrienden die me helpen als er wat is en die blij zijn als er wat fijns is en ik met hun ook.
Zon
Als er zon is, hoef ik alleen maar in de vensterbank te gaan liggen en dan foel ik me gelukkig zo heet dat. Ik hoor de geluiden van mijn vrouw in het huis en ik weet ze is er. Van de straat hoor ik soms ook iets en ik weet ik heb nou een huis om in te woone.
Als er geen zon is, dan ga ik in mijn doos slaape of op de bank. En als de avond er is, dus voor de nacht komt, dan ga ik met mijn vrouw op mijn matje liggen voor de lange welterusten-knuffel.
Saame
Maar in die knuffel doet mijn vrouw soms moeilijk. Van dat ze hoopt dat we nog lang saame tijd hebben en dan zegt ze heel emo “O Bert” en dan kan ik geeneens meer echt ontspannen. Wat kater Bolle alteit zei dat is gewoon zo, hij zei van je hebt je leeftijd dat is je tijd van leefe en niemand weet wanneer je tijd op is. Ik ook niet. Maar ik weet wel dat ik helemaal zeker weete geniet van elke dag saame, met mijn vrouw, met Loesje en met al mijn vrienden. Saame is het belangrijkste woord, dat zei Bolle ook.
Lieve allemaal hier ben ik weer van mij eigen en fandaag wil ik allereers heel feel dank wel zegge dattie zofeel poosietief ge-ree-aa-geer heb op onse Hoedjessjoow. U kan u lieferds nog stees opgeefe. Onderaan mij letters vin u onse meeladres. En ik wil ook heel feel sterktepootjes stuure naar onse dinnetje Zooka weeges ze operazie en mevrouw Stokkie-Stefan. Alles kom goed want iedereen leef mee met ze hart. Wij denk aan jullie. Het is belangrijk om zoies eers te zegge foordat jij begin met jou letters.
elkaar. Zoies is wel heel feel belangrijke informaazie want teegeswoordig weet jij zoies nooit nie seeker. Op zo een mooment zou jij wille dattie het kon deele met jou hartjesdinnetje prinses Katrientje. Gissere was zij al fier jaar ze ster en zij heb zofeel mooie lieffesliedjes gesonge in ze leefe. Lamoer was mij faafooriet. Zo een belangrijk dinnetje fergeet jij nooit niemeer, zij woon in mij hart. Zij staa foor alteit aan mij wieg van onse verkering en daarom ben ik ook heel feel trots. Seefe jaar is heel feel jaar en het foel als mij heele leefe. Kan u ze eigen iets foorstelle bij seefe jaar van u heele leefe? Mij vrouw zeg Loes jij was agt jaar toen jij jou Bert foor jou eerse keer zag. Dan schrik jij wel want assie agt jaar ben dan bennie nog geen seeniejorpoes. Dan weet jij, verkering is Saame ouwer worre en dattie jou tijd fergeet.
nie alteit bij stil dat leefe ze eigen ding doe. En dattie moet afwachte of jij ook seefe jaar verkering krijg. Verkering is jou kaadoo maar leefe en gezond is jou grooste geschenk. Assie gezond heb is verkering makkeluk. Assie proobleem heb met jou gezond hebbie feel zorg in jou hart. Deze jaar was heel feel intens maar assie zofeel verkering heb als mij Bert en ik van ons eigen kan jij heel feel aan. Jij steun elkaar en jij zorg foor elkaar. Jij hoef ofer zoies nooit nie naa te denke want jou hart wil het zo. Assie Saame ouwer wor begrijp jij elkaar en jij kan alteit jou eigen zijn. Ook assie jou eigen kwesbaar foel omdat jou gezond ziek is. Gelukkig kan ik nu van mij hart zegge dat mij Bert en ik allebei heel feel aan onse hesstel doe. Maar hesstel kos tijd en jij zet jou ene poot fooruit en soms moet jij jou annere poot weer trugzette. Dan weet jij, verkering geef jou eigen nooit geen gaaranzie maar het maak jou eigen sterk als leefe moeiluk is.
is alteit onseeker. Mij Bert en ik van ons eigen zijn foor alteit! Assie zofeel lang bij elkaar ben dan kan jij zegge uit jou diepte van jou hart dattie verkering heb. En wij zijn nie ouwerwes want wij woon bij onse eigen vrouw en wij doe onse verkering diegietaal. Maar wel met onse hart en al seefe jaar. Daarom zeg ik teege mij Bert: ‘Lieve Bert jij ben mij katerman van mij droom. Jij ben knap en stoer en jij ben ook zacht van jou hart. Bij jou ben ik veilig, mij hart woon bij jou. Jij ben mij lief van mij leefe. Foor alteit!’
Ajooooooo allemaaal! Hier ben ik weer! Leootje fan de Haagse Katers!
opgesloote!
Miauw. De zon schijnt steeds froeger door het raam. Dat kan maar een ding betekenen. De soomer komt er aan! Ikke kan niet wachten tot het soofer is. Lekker frisse lugt opsnoffen bij een raam of deur. Lekker de warme son op mijn fagtje als ik fensterbankcontrole doe.
tas bij zich. Miauw miauw. Ikke ging zijn benen kopjes geefe. Heb je noepies bij je? Wat zit er in de tas?
kibbeldingen. Miauw mauwde ik, ikke pas ondertussen wel op het huis hoor! Heb terwijl zij weg waren tog mooi een paar fooguls uit de tuin gejaagd. En ook nog een fliegje gefangen. Kraak kraak hap slik weg!
Soms heb je een week dat alles fijn is, zo een week had ik, er was zon, ik kreeg heel veel knuffels, mijn eeten was heerlijk en ik had weer eenersjie en inspiraasie om in de nacht spieraal te spelen, toen ik forige week schreef dat ik de hele nacht doorsliep zeiden veel vrienden dat ik het spieraal spelen niet moest ferleren, en dat is natuurlijk waar!, daarom ben ik dezelfde nacht meteen weer begonnen, mijn mensen willen jullie dus heel hartelijk bedanken zeggen ze, maar ze lachen er een beetje bij, alsof het een grapje is, terwijl mijn kunst natuurlijk een seeriejeuse zaak is.