Het was de dag met de donder er in. Zoals altijd ging Frau brokjes furrdienen. Maar ze deed iets was ze nooit doet. De ekstra beveiliging op de foordeur deed ze er niet op. Miauw mauwde ik. Wat doe je nou? Ikke ben best een goeie waakkat maar find die ekstra dingen toch wel feiliger hoor.
Poort
Frau legde uit dat mensenopa zou komen. Omdat ze een groot houten ding besteld had dat poort heet. Ik heb geen idee wat dat is. En omdat zij dus brokjes moest furrdienen had mensenopa gezegd, ik zorg wel dat ik er ben. Nou snap ik wel dat ie dat zegt. Want zeg nou selluf je laat een kans om zo’n mooie leuke lieve poes als ik eens een keertje ekstra te kunnen knuffelen toch niet lopen?
Hapje
Hij kwam niet meteen. Dus ik heb wel gewoon tijd gehad voor al mijn huistaken. Heb foor en agter de fensterbank controle gedaan. Natuurlijk goed op het huis gepast. Gemauwd tegen wat insektjes en kek kek kek gedaan tegen een paar lekkere fooguls. Ook heb ik nog een lekker dutje gedaan. En ik heb met Muis gespeeld. Warm of koud ik wil altijd wel met Muis spelen. En hij ook met mij.
Na een paar uur ging de foordeur open. Daar was mensenopa. En wat rook mijn mooie neusje? Hij had een lekker mouse hapje meegenomen! Dat is foor bij de lunch Minnie. Gaan we samen lekker eete. Miauw? Gaat u ook kattemouse eete? Ikke find dat heel lekker maar dat is tog niks foor mensen. Hij moest heel hard lachen en hield een zakje omhoog. Kijk, ik heb ook lekker eete foor mijzelf meegenomen. Ow hihi dan is t goed.
Ik zag dat hij ging zitten in de stoel. Dus ik ging meteen op zijn schoot zitten. Prrr prrr ik werd super lekker geaaid. Zo hebben we echt wel een tijdje gezeten. En toen ging de bel. De mensen die het houten ding kwamen brengen waren er. Het werd naar binnen gedragen en in de MinKeef gezet.
Wat gaan jullie daar mee doen? Dat mauwde ik toen ik het gefaarte zag. Dat komt in de tuin Minnie. Zodat het daar ook feiliger op slot kan. Oh! Dat fond ik wel een heel goed plan. Ga je dat nou meteen doen? Nee zei hij daarfoor is het nou een beetje te laat. Ik kom zaterdag terug. Dat zei hij en hij gaf me nog een paar liefe aaitjes oofer mijn koppie.
Opzichter
Nou dus je snapt dat ik toen het afoond was honderduit mauwde naar Frau oofer hoe mijn dag was geweest. Twee donkers later was het de dag met de zater er in. Tijd om Minnie de opzichter te zijn. En dat is een hele seriejeuse funksie hoor. Je moet goed opletten en mauwen als er iets niet goed gaat. En ook mauwen als ze eefe pauze moeten nemen. Ja ik weet wel wat ik doen moet in deese funksie.
Toen het af was, was het weer knuffel tijd! Want of het nou ik wil mijn vagtje uit doen warm is of woon ik in een ijskast zo koud. Knuffelen kan altijd en wil ik altijd hihi. Ikke ben een echte knuffelkont. Maar wel als ik het wil hoor. Mij niet zomaar oppakken want dan krijg je met mijn stilletoos en met mijn tandjes te maken. Heb de bijnaam kleine tijgertje niet foor niks he.
Nou dit was het weer foor deese keer. Als jullie deese blog leese of foorgeleese krijgen is het als het goed is niet zo suuper warm meer. Da’s ook wel weer fijn he. Oh enne we blijfe tetteren foor Freede!
Poot, Minnie
Mijn mensen zeggen weleens dat ik maar twee standen heb: aandagt fragen of slapen, dat is waar en zelf find ik dat ook heel logies, want zonder aandagt en liefde besta ik niet en foel ik me klein en eensaam, daarom wil ik altijd SAMEN zijn met mijn mensen, ik find het fijn als ze me fertellen dat ik hun lieve jongen ben, of dat ze me kammen, of dat we spelen met de balletjes of de veer, maakt niet uit wat het is als ze maar bij me zijn, als dat niet zo is moet ik mijn toeter gebruiken, o ja, mijn mensen zeggen ook vaak dat ik best een makkelijk jochie ben, en dan beginnen ze te lachen en zeggen erbij dat ik dat ben als ik mijn zin krijg, nau ja!!
Dat woord
geklommen voor het leuk, en ik kijk in de slaapkamer naar buiten door het raam, en dat heb ik helemaal zelf bedacht!, ik find het allemaal keispannend, en mijn mensen ook, we moeten er alledrie nog een beetje aan wennen, fooral mijn man, hij komt vaak kijken of alles wel okee is met mij, dat find ik fijn, zo foel ik me feilig.
Hoi allemaal, wat gaan de weken soms toch snel he? Mijn vrouw was een beetje in de war wanneer ik mijn blog weer mocht schrijven en ze heeft daarvoor mevrouw Mo van mijn katlega Japie eerst moeten vragen of ik deze week wel aan de beurt was…dat verzin je toch niet zeker? Ze moet maar eens goed op de kalender kijken want ik wil deze week natuurlijk wel weer het een en ander miauwen en dan mag Japie volgende keer weer. Super leuk natuurlijk want we lezen zijn verhalen (en alle andere blogs uiteraard ook) altijd graag! Zeker als het over feestjes en zo gaat.
We gingen dus naar de witte jas, dat dachten jullie vast al. Niet omdat ik ziek was maar omdat ik een prik moest. Deze witte jas kende ik nog niet dus helemaal vertrouwen deed ik het niet en ik kwam niet uit de mand. Moest ze me zowat omkieperen voordat ik eruit kwam. Ik kreeg twee prikken notabene (iets met kriebelbeestjes zei ze die dan niet kwamen en eentje om een jaar lang gezond te blijven) en toen was ik het zat. De witte jas was best wel lief en ze praatte zachtjes tegen me maar ik heb toch tegen haar gebromd. Verder dan wat brommen kwam ik niet want toen ze geluisterd had naar mijn hartje en me op dat koude weegding had gezet, was het klaar.
Voortuin
Lieve allemaal, als mienister van gefoelige saake wil ik mevrouw Vera heel veel sterkte kopjes geeve. Dit is omdat Mini caaf nu een ster is. Fanavond doe ik ekstra swaaien naar Mini. Soms heb je niks te zeggen over wie er naar de Regenboogbrug gaat. Ik hoop dat de sterkte kopjes werken mevrouw Vera.
Het is kei lente en ook zomer. Mijn vacht snapt er helemaal niks meer van. Moet het nou er af of toch weer niet. Eerst is het gewoon warm en dan schijnt de zon waarvan je denkt: aaah dit wil ik altijd wel. En dan schijnt de zon ineens alsof we aan het bakken zijn zo heet. Mijn billen krijgt niemand. Geen brulwagen maar ook geen zon.
Folgens mij kent iedereen dit inmiddels al. Het is Bertje’s bekende poeselimonaade. Hier heb je een blikje of zakje vlees of moes voor nodig. De smaak maakt niet uit. Meestal heb ik kip. Maar vis kan ook of wat anders. Je vlees of moes doe je op een schaaltje of in een bordje, net hoe jij het wilt, en daar doe water bij. Gewoon kraanwater. Je kan met je poot even mengen maar mensen hebben vorken en lepels, die zijn daar handiger in. En dat mengt ook wat beter. Denk je van nou gewoon water is dan ook maar saai, misschien hebben je mensen wel luuks water uit een flesje. Dat kun je ook gewoon gebruiken. Ik weet alleen niet hoe dees dan smaakt. Of dat verschil heeft bedoel ik te zeggen.
Proeven
Sinds ik me laat kammen, is mijn vagt anders. Netter, geloof ik. Maar dat is aan mijn ene kant, wegens dat ik alleen ’s avonds aan kammen doe en dan lig ik op mijn matje op mijn andere kant. Dus alleen mijn ene kant kan worden gekamd.
Maar toen kwam het.