Hoi allemaal, we hebben weer zomer hoor. Ik vind het toch best moeilijk om eerlijk te zijn om het nog allemaal te snappen. Ineens is het weer warm en hebben we veel zon. Ik vind dat best prettig maar als het op het warmst van de dag is, dan lig ik meestal binnen. Het ging stapje voor stapje met de temperatuur en ineens was het een heel warme dag en kwamen er nog meer achteraan. Een paar dagen daarvoor, toen het mooi weer was maar nog niet zo heel warm, heb ik wel wat beleefd hoor, dat wil ik graag aan jullie vertellen! Ik vond het best spannend.
Tuin
Het begon ermee dat mijn vrouw zei dat we visite kregen. Dat krijgen we niet zo heel vaak maar dat is niet erg hoor. Zo af en toe is ook leuk natuurlijk. Nu zijn Molly en Dropje nogal bang van mensen die ze niet kennen, maar ik een stuk minder en dat weten mijn mensen natuurlijk goed. De visite die zou komen, houdt erg van poezels dus ze hoopte stiekem wel dat ze ons zou zien. Nou, dat is aardig goed gelukt, moet ik zeggen. Toen de visite kwam, liep mijn vrouw mee achterom zodat ze in de tuin binnen kwamen. Dat werkt namelijk goed. Dan zitten Molly en Dropje daar vaak en kunnen andere mensen hen ook even zien. Deze keer was Dropje al als een speer naar binnen gerend maar Molly zat er nog. Die ging later wel naar binnen maar daarna was het mijn beurt.
Struiken
Niks erg hoor want ik ben natuurlijk nogal een nieuwsgierig uitgevallen katermans dus ik wil wel weten wat er buiten gebeurt en moet regelmatig inspekdingesen en weten wie of wat er in mijn tuin zit. Dus ik naar buiten. Visite blij, ik laat me aaien (weet je, ze hadden snoep bij zich dus dat is al een pluspunt) en daarna ben ik, zoals mijn vrouw het noemt, de perfecte gastheer geweest. Nu ja, gastkater moeten we het misschien noemen. Misschien vindt niet iedereen dat even geslaagd maar nu was het een schot in de roos dat ik midden op de tuintafel ging liggen (ja, dat mag ik zo vaak als ik wil van mijn mensen) en wat denk je, natuurlijk recht voor de neus van het bezoek. Dat viel erg in de smaak en ik ben daarna ook nog lekker een tijdje in de struiken gaan liggen. Samen zijn blijft toch het fijnste!
Saame buite
Dat samen buiten zijn was op zich al prettig maar er kwam ook steeds een ekster in de tuin. Die zat op het tuinhuis en wilde duidelijk naar beneden duiken maar ja, die vogels zijn natuurlijk niet gek en hij zag mij ook zitten. Oké, eerlijk toegegeven: ik doe het niet altijd slim als er vogels in de buurt zijn want ik begin dat altijd met mekkeren naar ze. Dat is wel gezellig maar misschien niet zo slim als je er eentje wilt vangen. Dat laatste is me dan ook niet gelukt maar ach, heb wel heel veel plezier gehad met kijken en kletsen met deze
gevleugelde vriend. Helaas geen filmpje van maar jullie kunnen je misschien wel voorstellen hoe dat klonk? Ik was wel slim bezig want de ekster landde op de stoep en ik zat achter het zwembad…daar vandaan kon ik hem goed zien maar ik liep ook steeds erom heen zodat ik dichterbij kon komen.
Het zwembad is nog open hoor, we hebben al een heel fijne poolparty gehad met bbq en als er nog liefhebbers zijn om te komen, iedereen is welkom hoor! Zolang het mooi weer is, mag je komen zwemmen! En op visite komen mag altijd. Molly en ik liggen vaak samen op een paar tegels die achter het zwembad liggen. Dat is een zeer fijne plek. Net ernaast gaan liggen kan trouwens ook want de grond is daar lekker koel. Daar lig je rustig, vaak ook in de schaduw en je kunt toch veel zien zoals vogels en er zijn super veel vlinders in de tuin nu. Die vind ik zo geweldig om te zien. Dat hoort bij de natuur zeggen mijn mensen dus dat is toch helemaal goed dan?
Knuffels van Lucky
Forige week schreef ik dat je nooit achteruit kunt in de tijd, de tijd gaat zijn eigen gang en wij kunnen alleen mee bewegen, maar toen bedacht ik ineens dat er tóch plekken zijn waar je achteruit kunt in de tijd, en weet je waar die zijn?, in je hoofd en in je hart!, want daarin draag je al je herinneringen en alle plesier, ferdriet, liefde en geluk met je mee.
En terwijl de tijd vooruit gaat kan je zelf in je hoofd rommelen in allemaal kastjes en laatjes, op zoek naar herinneringen aan dingen die je hebt meegemaakt, aan vrienden die je hebt gekend, of aan moomenten die fijn waren, om ze er uit te halen en er aan te denken, dan is het net alsof je ze nog een keer meemaakt, maar je kunt ook laatjes dicht doen met een groot slot erop, omdat er herinneringen in zitten die je NOOIT meer wilt zien, ikzelf tsjek altijd of die laatjes nog goed dicht zitten, want ik wil niet dat die grieselige herinneringen er per ongeloos uit kunnen komen.
Bolle
Lieve allemaal, hier ben ik weer op Brammie Zaterdag. Ik was ineens op vakanzie en het was nodig. Soms hoef ik geen vakanzie maar nou ging het wat anders.
Als eerst heb ik allemaal dut foto’s gekozen voor dees blog omdat ik wil dat het een ontspannen en rielekste blog word. Het was kei lekker weer. Eerst was het een beetje regen en een beetje zoals de herfst komt maar daarna werd het anders.
er’ en ik doe ondersteunen.
maken en dan naar de zon kan kijke en kan denke, dit is het leefe! Dat je de lucht snoft en denkt: ja, nou is alles goed. Dat gefoel is het beste.
Het is nou opeens keiheet en het is zelfs troopies en wegens dat ik seeniejor ben zei mijn vrouw van Bert fertel eens hoe jij dat doet met de hitte.
Lieve iedereen hier ben ik weer van mij eigen. Ook al is leefe troopies, mij letters gaa alteit door. Deze week wis ik meteen wat mij onnerwerp moes zijn en het heb niks nie met troopies te maake.
Moeder van alle Sterre
Ofer twaalf daage is onse Hoedjessjoow. Mij Doorie en ik van ons eigen werk heel feel hard dat iedereen straal en ze eigen glans heb. Glans ferdien iedereen want in onse Hoedjessjoow is iedereen gelijk. Liefde is gemberneutraal en het is als onse Reegeboog. Jij kan zegge Liefde is kleureblind. Het heb wel alle kleure maar het maak niks nie uit want het gaa om onse hart. Iedereen kan het foele want weerzien ken heel feel emoozie. Het is onse kragt van liefde foor alteit. Ferbinning en hereeniging geef niewe Saamehoorigheid. Op deze zin heb ik heel feel geoefen weeges allemaal groote, moeilukke woorde. Selluf vin ik dattie nooit nie teveel ouwt ben foor leere. Maar assie Saamehoorig ben staa jij hand aan poot, pet naast hoed.